M'n eerste bezoek en Semana Santa in Alicante - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu M'n eerste bezoek en Semana Santa in Alicante - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

M'n eerste bezoek en Semana Santa in Alicante

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 April 2009 | Spanje, Salamanca

Vrolijk Pasen allemaal!!
Vind het echt vreemd dat jullie nu waarschijnlijk allemaal eieren aan het eten zijn! Ik heb namelijk niet echt het idee dat het Pasen is, het wordt hier namelijk een beetje anders gevierd. Tweede Paasdag is hier geen officiële feestdag, maar volgens mij zijn Goede Vrijdag en Paaszaterdag hier belangrijker. Afgelopen week dan ook lekker een weekje vrij gehad (Semana Santa) :D

Maargoed, laat ik maar beginnen bij waar ik was gebleven! Twee weken geleden kwam mijn allereerste bezoek uit Nederland. Lieve Susanne en Erika kwamen een weekje op bezoek, echt superleuk! Ik was zelfs een beetje zenuwachtig toen ik ze op ging halen, omdat ik er zoveel zin in had. Eindelijk weer vriendinnetjes uit Nederland om je heen die je al veel beter kennen en waar je weer heeeerlijk Nederlands mee kunt praten! Ik vond het zo fijn en meteen weer zo vertrouwd! Ze hebben hier een weekje een klein beetje mijn leventje geleidt! Zondag heb ik de mooiste plekjes van Salamanca laten zien! We hebben typisch Spaanse dingen gegeten en gedronken: churros con chocolate, tapas, sangría.. En we zijn natuurlijk veel uitgeweest. Mijn Nederlandse vriendinnetjes hebben nu ook mijn 'Spaanse' vriendjes en vriendinnetjes leren kennen! Nóg meer Braziliaanse jongens leren kennen, die niet bij ons, 3 blonde dames, weg te slaan waren haha ;) En wij genoten natuurlijk volop van al die aandacht! Verder hebben we voornamelijk gewinkeld en lekker veel bijgekletst! Tussendoor moest ik ook nog af en toe naar college! Het was echt een topweek, dit zal ik neit snel vergeten! Thanks lieve Suus en Erika!

Wel erg raar om na een week weer afscheid te moeten nemen voor een paar maandjes en dan weer helemaal alleen op je kamer te zijn. Vooral omdat de vakantie toen begon en bijna alle Erasmussers al vertrokken waren. Maar gelukkig kwam m'n lieve AH-vriendinnetje Marlieke, die Erasmus doet in Barcelona de volgende dag alweer. Met haar nog een keer een cultureel rondje Salamanca gedaan, maar dan nog ietwat uitgebreider. Ook het uigaansleven hier laten zien, maar omdat het vakantie was, waren er alleen maar Spanjaarden te bekennen. En aangezien ik niet echt salsa kan dansen was dat nog niet zo'n groot succes. Maar desalniettemin was het niet minder gezellig! Het waren een aantal érg leuke, gezellige dagen. Ook erg leuk dat we onze Erasmusverhalen van Barca en Salamanca met elkaar konden delen en vergelijken! Je komt hier altijd wel iemand bekends tegen, dat zal in Barcelona niet zo snel gebeuren. Ook is het uitgaansleven hier stukken goedkoper! En zo zijn er nog wel een paar dingen verschillend.
Gelukkig hoeven Marlieke en ik elkaar nu niet zo lang te missen, want aankomende zaterdag ga ik alweer naar haar toe. Ben ook érg benieuwd naar haar leventje daar! Tot snel, lieve Marliek!

De dag nadat Marlieke vertrok, woensdag, stond voor mij de volgende trip alweer op de planning.
Samen met Rosa ben ik voor een paar dagen naar Alicante gevlogen. Heerlijk weer een paar dagen strand en palmbomen! Het was echt zo'n heerlijk weekend!
Donderdag zijn we met de boot naar Isla de Tabarca geweest. Een piepklein eiland 20km van de kust van Alicante. Je kon hier niet erg veel doen, maar we hebben heerlijk genoten van het mooie weer! Misschien wel een beetje téveel, aangezien we als twee rode kreeftjes terug kwamen. OEPS, misschien hadden we ons geld beter niet op de zonnebrand moeten besparen! 's Avonds dus maar op bed gaan liggen met komkommer op alle rode plekken, haha!
Vrijdag scheen de zon nog steeds volop, dus toch maar naar het strand van Alicante zelf gegaan! Dit keer mét zonnebrand en genoeg kleding om onze rode plekken te bedekken! Wat hou ik toch van de geur van de zee, het zand tussen je tenen en de zon! Heer-lijk!
's Avonds was er een soort ceremonie bij de basiliek naast ons hostel. Er liepen allemaal mensen rond met een grote puntmuts over hun hoofd. We hadden geen idee waar dit allemaal voor diende, maar ik geloof dat het iets met Pasen te maken heeft. Het was in ieder geval wel leuk om een keer te beleven.
Zaterdag was het weer, jammer genoeg, een stuk minder mooi. De overgang is hier zo vreemd: de ene dag lig je in je bikini op het strand, de volgende dag moet je een jas en lange broek aan omdat het zo koud is! Daarom maar écht iets van Alicante bekeken. We zijn op een hele hoge berg (midden in Alicante: vreemd!) geklommen waar een kasteel op staat. Een helse klim, maar het was de moeite waard! Beetje jammer alleen van de harde wind!
's Avonds lekker gesocialized met de receptionist vanons hostel, een Marrokaanse jongen. 's Avonds zijn we met hem gaan stappen, erg leuk. Dit contact moeten we even warm houden, want misschien wordt hij onze personal guide in Marokko! Dat zou echt ideaal zijn! Helaas konden we niet al te lang doorgaan met stappen, omdat we tegen 4 uur naar het vliegveld moesten om onze vlucht terug naar Madrid te halen. Een erg vermoeiende nacht, zonde slaap dus, maar het was echt tof!

Net had ik trouwens een gesprek met twee van m'n huisgenootjes. 'Ze wilden even met me praten.' Blijkbaar 'ergerden' ze zich toch aan een aantal dingen van mij, waarvan ik dus niets wist. Wel fijn dat ze dat even gezegd hebben, want dan kan ik dat veranderen. De energie-rekeningen waren de laatste maanden een beetje hoog en blijkbaar heb ik een aantal andere gewoontes dan zij. Ik ben misschien iets té gewend aan het luxe Nederland, hihi. (En we hebben het in Grunn ook wel erg luxe voor elkaar. Dankje lieve pap!) Maargoed, het was een goed gesprek. Alles is nu duidelijk en ik zal het gebruik van de wasmachine, oven, warm water etc. proberen te minderen!
Daarnaast vinden ze het niet heel grappig als er vaak meerdere mensen bij mij op bezoek komen en als we dan iets te luid praten. Daar moet ik dus ook een beetje rekening mee houden en het in ieder geval even met ze overleggen! Ze hebben daar natuurlijk allemaal gelijk in en ik snap ze ook helemaal. En zij snappen ook dat ik hier aan het genieten ben van mijn half jaartje Erasmus, dus we passen ons allemaal gewoon een beetje aan en dan komt alles helemaal goed! Ben wel erg blij dat ze het nu hebben gezegd en het niet alsmaar opkroppen en ik achteraf alle verhalen moet horen!

Vanaf morgen ga ik écht hard aan de studie, want de tentamens komen al bijna in zicht! Dat wordt een weekje hard studeren dus, maar dat mag ook best een keer ;)

Hebben jullie nog leuke nieuwtjes uit Nederland?

Dikke kus en tot de volgende keer!

  • 12 April 2009 - 18:48

    Erika:

    Lieve Dennis:D
    Mis Salamanca zooooo erg! Vond het ook een super week, hebben zulke mooie dagen gehad met zn drietjes! Jij ook dankjewel daarvoor:)!! Je bent dus mooi door gegaan met feesten zo te horen, diehard feestvierder dat je bent haha;) Vet gek die weerswisselingen in Alicante! Klinkt niet best trouwens zo rood als een kreeft, maar hopen dat het vanzelf bruin wordt;) Vanaf nu dus aan de studie, veel succes ermee!
    Veel liefs

  • 13 April 2009 - 06:45

    Rosa:

    Lieve Denise,

    ik vond het ook echt een heerlijk weekend en heb heel erg veel zin in onze reis!

    Tot zaterdag in Barca!

    Besos

  • 13 April 2009 - 14:24

    Susanne:

    Liefste Dennis!!
    Ik sluit me helemaal aan bij Erika;) Als ik weer aan onze ontzettende leuke week denk, wil ik zo graag weer terug! Gister hoorde ik 'infinity' in de auto en dat deed me zo denken aan de khantavia (zo goed geschreven he?) en dan krijg ik echt heimwee! Heb je een bepaalde PG nog gesproken?:P
    Je reis naar Alicante klinkt echt mooi! Jammer dat het zaterdag minder mooi weer was, maar misschien vond je huid dat wel wat fijner ;) Ben je uitgeweest daar bij de haven of ergens anders?
    Fijn dat je met je huisgenootjes even alles aan elkaar kwijt kon! Veel succes met studeren en de verleiding van uitgaan weerstaan!
    Doeiii Dennis!
    En nog heel erg dankje voor de superleuke week en je kado!

    kusjess

  • 16 April 2009 - 15:10

    Mam:

    Lieve Denise.

    Nog maar 9 dagen en ik kan je weer in het echt zien en je vast pakken en kuffelen heerlijk.
    Ben benieuwt hoe het daar is en wat we gaan beleven .
    Heb er echt zin in.

    Heel veel liefs je mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 24941

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: