Barcelona en bezoek van pap, mam en Chantal! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Barcelona en bezoek van pap, mam en Chantal! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Barcelona en bezoek van pap, mam en Chantal!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 Mei 2009 | Spanje, Salamanca

Hoi lieverds!

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie lieve smsjes, mailtjes, belletjes, kaartjes, e-cards, krabbels en cadeautjes met m'n verjaardag! Echt zo leuk :D

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb en in die tijd heb ik weer heel wat meegemaakt!

Zoals beloofd in m'n vorige berichtje die week écht veel gestudeerd! Het was hier dan ook echt hondenweer (regenregenregen), dus zó erg was het nu ook weer niet!

Na een weekje hard studeren vertrok ik met de bus en het vliegtuig naar Barcelona, naar Marlieke! Het was een érg geslaagde week! De eerste dagen voornamelijk gechillt en geknutseld voor onze andere lieve AH-vriendinnetjes die een paar dagen later over zouden komen! Als een heus welkomstcommitée hebben we hen dan ook opgewacht op het busstation met een groot bord en allemaal balonnen om ons heen, haha! Het weer was echt geweldig die dagen en met Sara-Anne's verjaardag hebben we zelfs héérlijk op het strand gelegen, zo fijn! Verder hebben we heel wat van Barcelona gezien: La Sagrada Familia, Park Guëll, de kathedraal, Casa Batlló (Gaudi), de gotische wijk en Montjuïc! Wat een geweldige stad! Overal om je heen zie je mooie gebouwen. Je moet bijna ogen boven op je hoofd hebben, haha! Stiekum ben ik wel een beetje jaloers op je, Marlieke!
Daarnaast lekker wezen stappen, onze zangkunsten vertoond in een karaokebar (we mochten op een gegeven moment niet meer met microfoon zingen omdat we voor geluidsoverlast zorgden haha), geshopt, heerlijk gegeten en weer lekker hard zitten kakelen als vanouds, haha! Onze laatste avond naar een fonteinenshow geweest! Het water spuit omhoog op de klanken van de muziek, geweldig! Het waren echt topdagen meisjes, ik heb genoten! Dankjewel voor alles :D

De week is echt omgevlogen en het was alweer tijd voor mij om terug te vliegen naar Madrid! Toch wel jammer om m'n nieuwe 'thuis' bij Marlieke alweer te verlaten. Maar er stond me aleer iets leuks te wachten, want 10 minuten na mij landden pap, mam en Chantal! Echt zo fijn om ze na zo'n tijd weer te zien! Het was meteen weer heerlijk vertrouwd en het leek echt niet alsof we elkaar zo'n tijd niet hadden gezien!

Na een nachtje in Madrid met de auto naar Salamanca gereden! Heerlijk om weer auto te rijden! In een paar dagen heb ik ze de stad laten zien. Echt leuk om mijn 'thuis' hier te laten zien! We zijn iedere dag uit eten geweest en het was iedere dag heerlijk! Maar natuurlijk mocht het Nederlandse eten ook niet ontbreken; ik heb weer overheerlijke bami van mam en een bruine boterham met pindakaas gehad! Dat mis ik toch wel echt hier!
Vorige week dinsdag hebben we natuurlijk ook mijn verjaardag gevierd! Superleuke cadeau's gekregen. Zelfs nog een pakketje van mijn lieve vriendinnetjes vanuit Nederland :D Dankjewel allemaal!
De eerste dagen was het nogal slecht weer (hele harde wind en af en toe regen), maar zowaar begon 's middags de zon te schijnen! De dag kon niet meer stuk!
's Avonds met Chantal en m'n vrienden hier wezen stappen, het was weer een zeer geslaagd avondje!
Vrijdagochtend zijn we met de auto teruggereden naar Madrid! Hier hebben we de stad een beetje verkend en hebben we voornamelijk genoten van het heerlijke weer en ál die mensen in deze grote stad.
Ook hebben pap, mam en Chantal Rosa ontmoet, want die was het hele weekend met ons op stap. Nu weten ze ook met wie ik ga reizen straks ;)

Na een topweek vertrokken pap, mam en Chantal weer richting Nederland! Ik vond het echt superleuk en fijn dat jullie er waren! Voor jullie het weten ben ik weer terug en we'll keep in touch!

Gisteren nog met Rosa in Parc del Buen Retiro in de zon gelegen, aangezien het zulk heerlijk weer was! 's Avonds weer in m'n eentje terug naar Salamanca. Nu is mijn 'normale' leventje hier alweer begonnen!
Alhoewel, dit is alweer mijn laatste collegeweek en daarna heb ik nog 2 weken tentamens en dan zit mijn studietijd er al weer op! De tijd vliegt!

Aan die kant nog nieuwtjes? Hopelijk was er niemand in Apeldoorn met Koninginnedag en hebben jullie nog geen varkensgriep, maar dat zal wel niet! ;)

Ik spreek jullie snel! Een hele dikke kus vanuit een weer zonnig España!

  • 04 Mei 2009 - 21:22

    JOLIEN:

    Jaah daag!!

    wat weer een leuk verhaal!
    Barcelona was zeker geslaagd, mooi dat je het ook gezellig hebt gehad met je papa, mama en Zus(je?)

    Liefs JOlien

  • 05 Mei 2009 - 16:00

    Jenny:

    Hallo Denise.

    We vonden het super leuk om bij je op bezoek te zijn en te zien hoe jij daar woont met je mooie uit zicht over de binnen landen.
    We waren verbaast hoe goed je al spaans spreekt en de spanjaarden konden alles begrijpen wat je zei. Het zal nog wel niet vloeiend zijn maar voor ons gevoel best goed.En al die culturele dingen die ons heb laten zien, heel indrukwekkend. En alle lekkere restaurantjes heerlijk we hebben genoten.
    Liefs mam

  • 06 Mei 2009 - 13:31

    Bianca:

    Leuk weer om je verhaaltje te lezen!!

    Nog een paar daagjes.....:D

    Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24927

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: