Having the time of my life travelling around Spain - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Having the time of my life travelling around Spain - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Having the time of my life travelling around Spain

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

25 Juni 2009 | Spanje, Cádiz

Wát een leven! In één woord: geweldig! Ik doe waar ik zin in heb en ga waar ik graag naartoe wil. Inmiddels heb ik al een dikke maand vakantie en ben ik al haast vergeten hoe het was om te studeren. Al m'n tentamens heb ik gehaald, dus ik vind dat ik dit ook best verdiend heb.

De laatste 2 weken in Salamanca vooral nog genoten van de mooie stad en alles voor de laatste keer gedaan. Bibi en Miranda zijn nog langs geweest. Een toffe tijd met ze gehad, ondanks dat het weer deze dagen net even iets minder was. Desalniettemin genoten van Salamanca en fijn om ook hen alle dingen te laten zien: het culturele tochtje, shoppen, tapas eten, sangria drinken, het park en natuurlijk niet te vergeten: de stapavondjes! Thanks lieve meiden!

Die week was het ook tijd om langzamerhand afscheid te nemen van alle mensen die ik tijdens m'n Erasmustijd heb ontmoet. Erg jammer, want het zijn toch wel een beetje m'n vrienden geworden. Maar nu heb ik ook weer een aantal leuke buitelandtripjes op het programma staan. Mijn plan is om sowieso naar Polen te gaan om Mariola en de andere meisjes op te zoeken.

Tijdens m'n allerlaatste dagen is ook Marlon nog langsgekomen. Met haar dus écht alles voor de laatste keer gedaan. Maandag 15 juni samen Salamanca verlaten. Erg fijn om dan samen met een vriendinnetje te zijn! Maandag en dinsdag samen Madrid bekeken. We hadden erg geluk met weer, dus maandag lekker in een bootje rondgedobbert op het meer in Parc del Buen Retiro. Zo fijn om samen Salamanca te verlaten en Madrid nog even te verkennen. Het was top!

Toen resteerden mij nog een paar dagen in Madrid voordat de echte reis door Spanje kon beginnen. In die paar dagen het echte Madrileense leven beter leren kennen en lekker wezen stappen. De ene avond biertjes drinkend op verschillende plaza's met een groepje jongens en de andere avond zoveel mogelijk kroegjes binnengaand waar je maar gratis drankjes kreeg, samen met Rosa en haar collega's. Ook Mariola was weer terug in Spanje, dus ook met haar weer een ouderwets stapavondje beleefd: heerlijk!

Vrijdagavond zijn Rosa en ik dan eindelijk op de bus gestapt naar Granada. Hier zie je nog heel erg de Arabische invloeden. Zo kunnen we alvast een beetje wennen aan Marokko, hihi ;) Zaterdag hebben we het Alhambra bekeken. Hier heb je onder andere een kasteel en een mooie grote tuin. Erg mooi allemaal!

Zondag zijn we doorgereist naar Málaga. Dit vonden we eigenlijk niet zo'n mooie stad. Behalve dan dat het erg chill was dat het aan het strand ligt. Als het voortdurend 40 graden is heb je soms wel even behoefte aan een frisse duik in zee.

Dinsdag weer vertrokken, richting Gibraltar. Dit hoort bij Engeland en dat gevoel krijg je dan ook meteen. Als je de stad binnenkomt moet je bij de douane je paspoort laten zien, waarna je alleen nog maar Engels om je heen hoort, de beroemde rode dubbbeldekkers en telefooncellen ziet en met ponden moet betalen. Zo vreemd, terwijl het wel superwarm is.
Woensdag hebben we een boottocht gemaakt om dolfijnen te spotten. Omdat we die niet hadden gezien mochten we gratis nog een keer mee. Blijkbaar vonden we de jongens die daar werkten ons wel leuk, dus konden we de hele dag gratis mee op de boot: RE-LAXED! Toen gelukkig wel dolfijnen gespot, superveel zelfs. Wát een gave beesten. Ze zwommen echt vlak langs de boot, vet tof.

's Avonds op het nippertje de bus naar Cadiz nog gered. Hier zijn we op een hoge toren geklommen vanwaar we uitzicht hadden op (bijna allemaal witte) huizen en gebouwen van Cadiz. Ook hebben ze hier een heerlijk wit strand met superblauwe zee. Ik moet toch nog proberen m'n kleurtje bij te werken, want dat is tot nu toe nog niet zo goed gelukt. Misschien zijn we toch iets te fanatiek aan het smeren!?


Maandag vertrekken we voor 2 weken naar Marokko. Ik heb geen idee of ik dan vaak tijd/de mogelijkheid heb om een berichtje te plaatsen. Ik merk nu al dat het best lastig is. Dus als jullie een tijdje niets van me horen weten jullie dat ik nog steeds volop aan het genieten ben (of er moeten ineens kamelen bij jullie op de stoep staan:P)! Over een kleine 3 weken ben ik weer thuis en dan heb ik weer alle tijd voor jullie, hopelijk ;)

Ik ga zo m'n hangmat op het dakterras van ons hostel maar eens opzoeken, waar ik in ga proberen te slapen vannacht! Ben benieuwd, haha!

Un beso muy grande!

  • 25 Juni 2009 - 22:04

    Bianca:

    Jaaaaaa ze leeft nog:D haha super leuk weer om te lezen! Geniet nog eventjes volop van je laatste weken en dan zie ik je snellll! Liefs!

  • 26 Juni 2009 - 06:58

    Chantal:

    Deniseeeeeeeeeee! leukkk :D jij chillerd! niet eerlijk, maar ik ben ook lekker klaar met stage, volop aan het genieten in NEDERLAND :p hahaha, tot snellll!
    xxx

  • 26 Juni 2009 - 15:01

    Bibi:

    Jeeeeeuj Denise komt weer bijna terug :D Chill hoor daarzo! Lekker genieten en tot snel. Kussies

  • 28 Juni 2009 - 09:02

    Miranda:

    Ik krijg niet eens meer mailtjes dat je een berichtje hebt geplaatst! Had gister nog gekeken, maar was zeker te vroeg ;) Ik zal je deze week weer even een mailtje sturen, lekker SOGGEEEEEEEEN :D Nou heel veel plezier in Marokko, ben benieuwd hoe 't daar is!
    Tot snel :D Kusjee

  • 28 Juni 2009 - 12:27

    Susanne:

    Lieve Dennnis hele fijne reis door Marokko!!!
    Tot heel snel :D
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cádiz

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 24930

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: