Respect for the blond Dutch girls! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Respect for the blond Dutch girls! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Respect for the blond Dutch girls!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 Juli 2009 | Spanje, Madrid

´Respect for the blond Dutch girls!´: Dit hoorden we vaak van Nederlandse Marokkanen die we tegen zijn gekomen op onze reis! Zo gevaarlijk is het nou ook weer niet. Het beeld dat veel Nederlanders van Marokkanen/Marokko hebben klopt volgens mij niet helemaal. Over het algemeen zijn de mensen heel aardig en behulpzaam. Natuurlijk moet je oppassen en bepaalde niet situaties op gaan zoeken, maar je kunt er prima reizen. Als je tegen alle starende blikken van de Marokkaanse mannen kunt en de traagheid daar!

Maar natuurlijk is niet alles koek en ei en zijn er bepaalde mensen die niet zo aardig en behulpzaam zijn. Mijn verhaal van de vorige keer is namelijk helaas iets minder leuk geeindigd! Wij dachten chill een gratis guide geregeld te hebben, maar dit bleek helaas niet zo te zijn. Onze guide vond mij leuk en wilde me graag zoenen. Toen ik dit niet wilde, stelde hij dat niet zo op prijs. Toen we terug waren in de carpet shop werd hij dan ook kwaad en zei dat ik meteen kon vertrekken als ik niets met hem wilde. Serieus, zo werkt dat dus echt niet bij mij! Flikker toch lekker een eind op man! We zijn dus maar snel teruggegaan naar het hostel. De jongen die ons naar het hostel had gebracht liep met ons mee en ging mee naar onze kamer. Hij bleef nog een hele tijd met ons kletsen, maar op een gegeven moment wilde hij geld hebben. Onze gids bleek een valse te zijn en we moesten hem 250 Dirham betalen en de jongen wilde zelf ook nog wat. Hier hadden we niet om gevraagd! Ga toch weg joh! Natuurlijk wilden wij geen geld geven, maar toen werd hij écht kwaad. Hij zag er sowieso al niet bepaald fijn uit met allemaal littekens op z´n lichaam en toen keek hij ook nog vet lijp uit z´n ogen! Uiteindelijk het geld dus maar gegeven en de volgende ochtend snel de bus genomen naar Tetouan.

Aangekomen in Tetouan kwam Mo, een vriend van Rosa, ons ophalen! Hij woont in Nederland, maar zijn ouders komen uit Marokko en hebben hier een huis om in de zomer terug te gaan. We zijn 4 nachten in Tetouan gebleven. Echt fijn om even op dezelfde plek te blijven en niet zoveel te reizen. We hebben hier ook lekker rustig aan gedaan. We zijn een dag naar het strand en een dag naar het zwembad geweest. De laatste dag toch nog een beetje cultureel gedaan. De oom van Mo heeft ons eerst de medina van Tetouan laten zien en daarna zijn we met de taxi naar Chefchaouen gegaan, een plaatsje op een uur rijden van Tetouan. Vet leuk stadje, helemaal in babyblauw. Het ligt in de bergen en in de stad ligt een waterval. Verder nog lekker veel winkeltjes in geweest en souvenirs gekocht! Zo leuk allemaal!

Zondagochtend zijn we verder gereist naar Tangier. Hier kwam Riham, mijn huisgenootje uit Salamanca ons ophalen. Hier konden we de laatste nacht slapen. Echt handig, zoveel internationale contacten ;) We sliepen bij de oma van Riham, die hier een huisje heeft. We zijn met haar naar de grotten van Hercules geweest. Vanuit de grotten kun je de zee zien, vet tof! ´s Avonds door de stad geslentert en weer henna laten zetten. Dan kunnen jullie het dus ook zien als ik weer terug ben!

Gisterochtend zijn we weer terug gevlogen naar Madrid! Wat is de tijd weer omgevlogen zeg! Weer een hele ervaring rijker en misschien ga ik alle starende blikken van de Marokkaanse mannen en de traagheid nog wel missen als ik weer terug ben in het stressige Nederland, hihi!

Morgen vlieg ik alweer terug naar Düsseldorf. Wát een tijd, geweldig! Maar misschien is het nu weer tijd voor the real life! Alleen weet ik nog niet of ik daar wel zo´n zin in heb, haha ;)

Tot heel snel allemaal, kusjes!

  • 14 Juli 2009 - 11:30

    Chantal:

    ieeeehh, vieze man! je kunt ook niet zomaar iedereen vertrouwen he, gelukkig zijn jullie er zonder kleerscheuren afgekomen :D en morgen gaan we je lekker van het vliegveld halen woehoeee :D
    xx

  • 14 Juli 2009 - 14:16

    Hermine:

    Denise bedankt dat je ons je belevenissen hebt verteld. We hebben er van genoten. Ik hoop dat die beschermengel niet vaak nodig is.
    Goed dat jullie toch hebben betaald.Tot snel aan de eekmanweg. Daar is het ook leuk!!!
    Groetjes Hermine.


  • 15 Juli 2009 - 06:50

    Miranda:

    Ieh, wat een engerd zeg! Hoeveel is 250 Dirham dan? Hoop niet teveel! Ik heb niet meer zoveel tegoed, maar ik bel je vandaag of morgen nog wel even! Wanneer kom je naar Grunn, morgen of vrijdag pas? Ooo en heb je mijn mail wel gehad? Nou doehoeee! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 24932

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: