J´aime Maroc! - Reisverslag uit Fez, Marokko van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu J´aime Maroc! - Reisverslag uit Fez, Marokko van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

J´aime Maroc!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Juli 2009 | Marokko, Fez

Al meer dan een week in Marokko en we leven nog steeds: joehoe haha! Op de weg van Marrakesh naar Oearzazate kwamen we een Nederlandse Marokkaan tegen die aan ons vroeg: Zijn jullie maar met zn 2en. Echt waar. Ze gaan jullie opeten! Haha! Zo erg is het gelukkig nog niet.

Maargoed nu eerste onze verdere avonturen in Marrakesh! De 3e dag daar hebben we de stad verkend! Met onze guide Abdul; erg handig! Mooie stad en het beeld wat ik van een echte Marokkaanse stad had werd bevestigd. Superveel mensen; kleine winkeltjes met van alles en nog wat; moskees natuurlijk en paleizen die ze hier in iedere stad hebben. Toen we bij een vriend van Adbul in een souk waren moesten we meteen zijn kruidenkraam komen, want hij had een foto van Prins Willem Alexander en Prinses Maxima en hij was vet trots. Ze waren namelijk bij hem in de winkel geweest en ze hebben hem microkrediet verleend. Vet tof om zoiets een keer in het echt te zien! We hebben hem nog een beetje geholpen door wat lekker Marokkaanse thee te kopen. Dus als jullie dit ook willen proeven moeten jullie maar snel langskomen als ik terug ben! En nee, het is niet hetzelfde als de Marokkaanse thee die bij ons in de winkel ligt. s Avonds zijn we weer naar het grote plein en souks geweest met alle kraampjes. Rosa en ik hebben allebei een henna op onze voet laten zetten, vet leuk! We bleven de laatste nacht in Marrakesh zelf slapen, in een appartement waar ook een zwembad bij was. Vet relaxed, want het was echt superheet daar!

Zondag zijn we verder gereist naar Ourzazate vanwaar we de woestijn in wilden gaan. Aangezien alle bussen die dag vol zaten zijn we maar met de taxi gegaan. 3 uur lang met 7 man in een taxi voor 5 personen, ongelooflijk toch! Aangekomen in Ouarzazate bleek een woestijntrip toch wat duurder te zijn dan we hadden verwacht maar we hebben ons blonde haar, mooi lach en groenblauwe ogen in de stijd gegooid en hebben er een mooi prijsje van weten te maken. We konden diezelfde avond zelfs al vertrekken, ideaal. 4 uur lang met zn 3en in een landcruiser is toch wel iets beter dan die taxi haha! Aangekomen in de woestijn hebben we zelfs nog even op het dak van de auto gezeten, goed geregeld dus! Vet aardige gids die ons van alles liet zien en vertelde. Die nacht hebben we in de woestijn, onder de sterren geslapen. Erg leuke ervaring maar door de wind waren het niet erg veel uren slaap. Om 5.45 werden we alweer gewekt voor een ritje op de kameel. Lekker door de duinen in de Sahara hobbelen, alhoewel dit niet erg fijn was voor mn benen en kont. Ik heb nog steeds spierpijn, pff haha! De terugweg naar Oearzazate nog veel stukken mooie natuur gezien met erg veel palmbomen!

Diezelfde avond vertrok de nachtbus naar Fes. Nog een nacht met weinig slaap, maar dat hebben we er wel voor over. De bus zat overvol en er moesten zelfs mensen staan, in een nachtbus; jeetje! Bij een stop knalde de chauffeur ook nog tegen het bezinestation aan maar dat geeft hier niet zoveel. Na wat duwtjes van een hele groep Marokkaanse mannen konden we zo weer verder rijden, haha. Vanochtend om 7 uur kwamen we aan, lekker brak. Meteen op zoek gegaan naar een hostel en die hebben we na wat hulp van een jongen gevonden. Meteen weer een guide geregeld om ons de stad te laten zien, chill! Na nog wat uurtjes slaap vanmiddag ervaren hoe ze hier kleden maken en tassen, schoenen etc maken van leer! Erg leuke ervaring!

Vanavond maar een keer op tijd naar bed zodat ze we morgen weer fit zijn om verder te reizen naar Tetouan. Nog maar een paar dagen in Marokko, de tijd gaat veeeelste snel! Maar stiekum heb ik ook wel een klein beetje zin om weer terug te gaan naar Nederland hoor :P

• 07 Juli 2009 - 18:29

Chantie En Loes:

Denise! wat een leuk berichtje :)
    Superleuke ervaring! we lezen nu ook net je mailtje. Ben benieuwd hoe je henna eruit ziet. En we willen ook graag een kopje thee proeven! Ik (Loes) ben nu bij chanti in Amsterdam.
    Heel veel plezier nog!
    daaaaag! :)

• 07 Juli 2009 - 18:35

Bianca:

Doe mij ook maar zo'n kopje thee als je terug bent:D wat klinkt dat gaaf, in de woestijn onder de sterren slapen!:)
    Doe voorzichtig en maak er nog een mooie laatste week van met zn tweetjes!

Liefs!!

• 07 Juli 2009 - 21:26

Hermine:

Denise ik heb genoten van je verhalen.
    Herken ook wel veel van wat je beleefd uit mijn reis ervaringen. Geniet er maar van! Ik vind het ook wel weer fijn dat we je persoonlijk kunnen spreken en je stem en lach te horen.Tot snel.
    Een goede terug reis Hermine en de Oonkjes.

• 08 Juli 2009 - 12:37

Jenny:

Nu ik je verhaal lees wat ontzetten leuk is komt de regen hier met bakken uit de lucht.
    Daar zul je wel weer aan moeten wennen als je terug bent in nederland.
    Maar wij verheugen ons er op tot over een week denise Groetjes mam

• 10 Juli 2009 - 13:55

Marleen:

Dennisje!! je komt alweer bijna thuis! ik had dit berichte al weggegooid, ik dacht ' webmaster, dat is vast spam' :P maar gelukkig vertelde biancie mij dat de naam van de mailtjes nu anders was geworden, dus heb m nog snel ff opgezocht! ;) Als t geen groene-thee-achtige-smaak thee is drink ik ook graag een kopje mee ;) En fijn dat je nog niet opgegeten bent daar in Marokko :P ik moet nog een weekje stagen en dan ben ik ook lekker vrijjjjjj!!! We spreken snel af als jij thuis bent en voordat ik weer weg ga ;)
    veel plezier nog ff die laatste paar daagjes en heel veel liefs vanuit hierrr!! kuskus!