Valencia: Las Fallas y Zaragoza - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Valencia: Las Fallas y Zaragoza - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Valencia: Las Fallas y Zaragoza

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 Maart 2009 | Spanje, Salamanca

Ik heb weer heel wat meegemaakt de afgelopen weken, dus tijd om jullie weer even te updaten!

Vorige week ben ik namelijk samen met Mariola (Pools) naar Valencia geweest. Het was Las Fallas, een week lang een groot feest, een beetje à la carnaval! Dit wilden we natuurlijk niet missen!
Woensdag na onze Spaans cursus vertrokken we met de bus. Omdat het een behoorlijke trip was, hadden we maar vast wat sangría meegenomen voor onderweg! We hebben ons dus prima vermaakt ;)
Aangekomen in Valencia eerst wat rondgelopen en de Fallas bekeken. Dit zijn een soort sculpturen van papier-maché en hout. Het ziet er een beetje uit als een carnavalswagen, erg mooi! In iedere buurt staat een Falla en daarbij een podium waar de hele avond optredens worden gegeven. Ook stond op iedere hoek van de straat een churrería (typisch Spaans: churros con chocolate)! Erg gezellig dus!
Onze Canadeze huisgenootjes hadden gevraagd of we mee uitgingen: natuurlijk! Ze gingen pas om half 4 weg, dus namen we nog even een powernap. Uiteindelijk gingen de canadezen toch niet meer (waar wij de volgende dag pas achter kwamen) en zijn we maar met z'n 2en op zoek gegaan naar een leuke club. Gelukkig vonden we die snel en het was érg gezellig! Ik werd alleen echt he-le-maal gek van aaaaaal die aandacht die de Spaanse mannen van mij vroegen. Blijkbaar vinden ze het in Valencia nog specialer dat ik blond ben. Een beetje vervelend alleen dat Spanjaarden ook heel snel aan je gaan zitten, daar hou ik dus echt niet van! De volgende keer schrijf ik echt op m'n voorhoofd: Don't pay attention to me! Ook denken Spanjaarden volgens mij dat buitenlanders dom zijn en ze niet kunnen praten ofzo. De manier waarop ze hola/hello zeggen alleen al! Ik ben niet achterlijk hoor ;)
Omdat we pas om half 5 in de club waren, waren we pas vroeg in de ochtend thuis. Helaas konden we toen ook niet echt goed meer slapen, omdat ze serieus om 8 uur 's morgens al beginnen met vuurwerk afsteken. En dit gaat de hele dag zo door. BOEM BOEM BOEM BOEM, net alsof je in een oorlog zit. Na een dag had ik er al genoeg van!
Na een paar uurtjes slaap dus maar weer opgestaan. Om 2 uur begon op Plaza Ayuntamiento een vuurwerkshow en dat wilden we natuurlijk niet missen. Erg apart om dit overdag te zien. Nouja, je ziet eigenlijk alleen maar wolken van de rook en je hoort een heleboel knallen! Echt gigantisch hoe dat door de straten galmde!
Daarna zijn we de stad een beetje gaan verkennen en hebben we meer Fallas bekeken. Natuurlijk zijn we ook nog even op het strand geweest. Heerlijk genoten van de zon, het zand en de zee! Het was allleen nog wel veelste koud om er in je bikini te gaan liggen, maar natuurlijk zijn er altijd een paar gekken die de zee in gaan, haha!

's Nachts om 1 uur was er weer een vuurwerkshow. Dit was de laatste dag van Las Fallas, dus het was erg spectaculair! Echt gaaf om te zien! Na al het oorverdovende lawaai werd de grootste Falla verbrand! De kleintjes waren allemal al verbrand!
Om 2 uur was er een feestje in het huis waar we logeerden. Er kwamen iets meer mensen dan verwacht, maar daarom niet minder gezellig ;) Er kwamen ook een aantal jongens langs die ook in Salamanca studeren. Leuk, dan kenden wij ook nog wat mensen haha!
Om 5.30 besloten we toch nog maar uit te gaan. Jammer genoeg sloot de club al na iets meer dan een uur, haha! We zijn nog op zoek gegaan naar iets anders, maar dat was niet zo'n groot succes!

De volgende dag ben ik Valencia nog even wat beter gaan bekijken. Alleen, want ik had Mariola al vroeg op de trein gezet! Ik vind Valencia echt zo'n mooie stad, ik wil hier zeker nog een keer naartoe! Het zag er nu allemaal wel iest anders uit nu Las Fallas afgelopen was. De auto's rijden weer gewoon door de straten, geen mensen meer die verkleed zijn en geen Fallas meer. Wel was het nog steeds érg druk.

's Nachts om 3 uur ging mijn bus terug naar Madrid. Weer een nacht zonder goede nachtrust dus, pff! Maargoed, je moet er wat voor over hebben! Zaterdag met Rosa en Fleur naar Zaragoza gegaan. Een erg mooie stad. We hebben lekker cultureel gedaan en genoten van de zon. 's Avonds gesocialized met wat jongens in ons hostel en dit keer maar een beetje op tijd gaan slapen!
De volgende dag nog naar het paleis geweest en lekker op een terrasje gezeten! Daarna weer de lange trip terug naar Salamanca gemaakt.
In de bus van Madrid naar Salamanca toch nog maar wat proberen te leren, aangezien ik de volgende dag om 9 uur mijn examen Spaans had.

Woendag kregen we te horen of we ons examen gehaald hadden en ik heb 'm gehaald :D Erg blij dus! Ik kwam er later achter dat er op m'n certificaat staat dat ik een cursus heb gevold op gevorderden niveau. Ik weet alleen nog zo net niet of ik mezelf al gevorderd vind, maar ik heb wel een papiertje! :D
Woensdag was ook meteen onze laatste les Spaans, dus daarna zijn we met de hele klas naar een tapasbar gegaan, gezellig!
's Avonds nog met z'n alleen wezen stappen! We hebben ons weer prima vermaakt, haha :D

Verder ben ik vandaag ook druk geweest met m'n trabajo, dus dat gaat ook de goede kant op! Mag ook wel, want morgen komt m'n eerste bezoek uit Nederland (Susanne en Erika) en ik denk niet dat er dan heel veel van studeren komt, haha! Heb wel erg veel zin om weer vriendinnetjes te zien! Eindelijk weer wat mensen uit het vertrouwde Nederland en héérlijk Nederlands praten, voor ik het nog verleer ;) En vind het ook erg leuk dat ik ze mijn leventje hier kan laten zien!

Nou, dit was het wel weer voor nu! Thanks voor al jullie lieve berichtjes en mailtjes! Erg leuk om te horen wat er in Nederland allemaal gebeurd!

Hasta luego! Muchos besos!

P.S. Het lukt me niet om meer foto's op de site te zetten helaas. Als je foto's wilt zien, moet je dat maar even aan mij vragen!

  • 27 Maart 2009 - 18:34

    Bibi:

    Deentje :) Wat een leuke verhalen weer, je maakt wat mee daar zeg hihi. En weinig slaap ook pff! Wel goed van je examen spaans zeg :D Kun je ons mooi wat leren als we daar zijn. Heel veel plezier met Suus en Erika en ik spreek je snel weer! Kusssssssss
    P.S. Ik heb al 3 keer op het terras gezeten, alleen nu is het weer kutweer..regen enzo :(

  • 27 Maart 2009 - 19:12

    Myrna:

    Deniseeee!:D

    Gefeliciteerd met het halen van je tentamen!!:D
    Ben trots op je!;)
    Weer heel wat beleefd zo te lezen!! Leuk hoor!!
    Veel plezier met de vriendinnetjes die langskomen! En ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    kuss Myr

  • 27 Maart 2009 - 21:02

    Julia:

    Hey dennis!! Haha is dat die opa die jou wel zag zitten;)? Leuk om je verhalen elke keer te lezen! Klinkt echt super wat je allemaal meemaakt, als één groot feest! Ben wel een beetje jaloers op je hoor! En ook op erica & suus, ze hebben er in ieder geval heel veel zin in en zo te horen heb je ook genoeg feestjes voor ze in petto;) En kun je al met de spanjaarden praten? Daar zullen die spaanse mannen wel nog meer van onder de indruk zijn;) Heel veel plezier met suus & erika!!

  • 27 Maart 2009 - 21:30

    JOlien:

    GEFELICITEERD met je tentamen! Netjes ;)
    Krijg steeds meer zin om lekker een weekje Barcelona te doen!
    Iig tot over minder dan een maand!!

    Liefs (K)

  • 28 Maart 2009 - 10:46

    Jolijn:

    Hee!!

    Vet leuk allemaal zeg! Lekker veel leuke dingen doen! Om het nog iets leuker voor je te maken: hier regent het constant;)!
    Have Fun!

    Besooo!

  • 28 Maart 2009 - 11:20

    Miranda:

    Hoi Dienie!
    Haha ik denk: leuk een verhaaltje van Dienie, maar ik wist alles al ;) Spijtig alleen dat je dat ene van je trabajo niet vermeld. Hahahah. Nog maar 10 weken en dan komen we al, das ook snel zeg. Nou veel plezier met Suus en Erika en ik spreek je!
    Kusjeee

  • 28 Maart 2009 - 11:21

    Miranda:

    *vermeldtttt. Hihi

  • 31 Maart 2009 - 09:56

    Rineke:

    Haaii!
    Wat klinkt dat weer goed zeg! Zo te lezen ben je alleen maar aan het feesten en cultureel aan het doen, dus daarom vind ik het extra goed van je dat je je tentamen hebt gehaald;)
    Liefs

  • 31 Maart 2009 - 17:47

    Sara-Anne:

    Denise!!
    Klinkt echt super leuk wat je daar allemaal doet! Elke avond feest!! En Marlieke komt ook nog langs binnenkort las ik, muy bien. Heel veel plezier daar en tot over paar weken al. Ow ja hier schijnt af en toe beetje zon maar voor de rest is t koud! En Marianne gaat cocktails voor ons maken volgende week (als dat maar goed komt ;) )

  • 08 April 2009 - 18:31

    Jose Horsthuis:

    leuk om te lezen Denise wat een feesten daar geniet er van, Altijd goed om te lezen dat er ook nog wat belangrijks is gehaald gefeliciteerd en groetjes uit de Lutt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 24942

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: