Genieten in een zonovergoten Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Genieten in een zonovergoten Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Genieten in een zonovergoten Salamanca!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 Maart 2009 | Spanje, Salamanca

Hoii lieve mensen!

Even weer een update vanuit een érg zonnig Spanje! Ja, het weer is hier echt héééérlijk! Vorige week was het wat minder en ik heb zelfs voor het eerst regen meegemaakt hier in Salamanca, maar dat stelde niets voor vergeleken bij wat ik gewend ben in Nederland. Maar vanaf vorige week zaterdag hebben we weer iedere dag een strakblauwe lucht en een lekker warm zonnetje! Gister was het zelfs dik 25 graden! Het strand mis ik wel een beetje hoor, want nu zit ik te genieten van de zon op de grond op Plaza Mayor, haha!

Maargoed, m'n belevenissen van de afgelopen twee weken.
Twee weken geleden met Rosa en Fleur naar Valladolid geweest! De stad op zich was niet een heel groot succes, want er was vrij weinig te doen.
Eerst even tapas gegeten! Rosa had een lijstje van haar collega gekregen met tapas die we echt moesten proberen. Daar stonden ook orejas (oren) op, dus hebben we dat besteld. Nou, ik heb nog nooit zoiets smerigs gehad, gadverdegadverdegadver! Het zag er al niet bepaald lekker uit, met de haren die er nog uit staken. Maar die smaak, walgelijk! Één keer, maar noooooit weer!
Daarna wilden we een kerkje bekijken, maar die werd gerestaureerd, dus we konden er niet veel van zien! Het weer zat ook niet echt mee, want het was erg bewolkt. Maar we zijn nog wel even met 3 Israëlische jongens naar het 'strand' (lees: klein stukje zand aan een rivier) geweest, waar we wat hebben gedronken in een 'strandtent'. Maar al met al hebben we wel een gezellig dagje gehad met ons 3en!

Vorig weekend heb ik Rosa en Fleur opgezocht in Madrid. En natuurlijk een beetje cultureel op te snuiven! Want ik ben nu wel een paar keer in Madrid geweest, maar ik had er eigenlijk nog niet zoveel van gezien. Daarom zijn we zaterdag naar Plaza Mayor geweest (tóch vind ik die van Salamanca mooier;)) en zijn we naar Palacio Real (het paleis) geweest! Echt súpergroot en superveel kamers. Heel erg kitsch allemaal, maar daardoor juist wel mooi! Stiekum zou ik wel eens een dagje terug willen gaan in de tijd om te kijken hoe de mensen in die tijd leefden! En ik verbaas me er ook nog steeds over hoe ze dit vroeger allemaal hebben kunnen bouwen!
Daarna hebben we de kathedraal van buiten bewonderd en hebben we nog even geshopt!
's Avonds zijn we naar El Kapital geweest. Een discotheek met 7 verdiepingen. Supergroot dus, ik snap nog steeds niet hoe het nu precies in elkaar zit. Alleen een beetje jammer dat een biertje 8 euro kost en ieder ander drankje 15. Maar de manager van een van de verdiepingen begon met Fleur te praten, dus we kregen gratis drank! Ideaal :D Het was een erg geslaagde avond, waardoor zondag niet erg veel meer gedaan hebben, haha!

Met m'n colleges gaat het steeds beter en ik weet nu eindelijk wat ik precies moet doen voor ieder vak! Heb al een aantal trabajo's (projecten) gemaakt! Wel lastig om alles in het Spaans te typen, maar daar leer ik natuurlijk wel veel van! Nu maar even hard aan de slag dus!

Daarnaast ben ik al 1,5 week iedere ochtend om 9 uur keihard aan het bikkelen tijdens m'n Spaanse cursus. De lerares is echt superaardig en ze legt alles erg goed uit. Ze is écht goed, dus het gaat de goede kant uit met m'n Spaans! Over een week hebben we een examen.

Ook de fiësta's zijn er natuurlijk nog steeds. Dus ik vermaak me helemaal prima! Het valt me op dat hier echt superveel Brazilianen zijn (misschien moet ik maar Portugees gaan leren, in plaats van Spaans haha)! En dat echt iedereen wiet rookt! Als ze horen dat ik uit Nederland kom zeggen ze meteen: MARIHUANA! En dat ze zo graag naar Amsterdam willen om daar te roken. Ik snap écht niet wat mensen daar nou zo leuk aan vinden! Ik heb net zoveel, en misschien nog wel meer, lol dan zij! Ik heb die zooi echt niet nodig! Volgens mij vinden ze het ook best vreemd dat ik niet rook terwijl ik uit Nederland kom, haha! Maargoed, als zij dat zo graag willen, moeten ze dat maar doen!

Andacht krijg ik hier als blondine trouwens ook genoeg! Mensen vinden het nog steeds best speciaal als iemand blond haar heeft! Gistermiddag ben ik zelfs nog versierd door een opa (hij was echt 70/80 ofzo) die me zó guapisimio vond, haha! Hij ging echt heel vlak naast me zitten en begon hele verhalen te vertellen en dat ik zo mooi was, blablabla! En hij zat de hele tijd aan m'n arm! Ik moest een foto van ons maken en hij wou dat ik die vandaag naar hem toe zou brengen, haha.
Er zat een hele groep Spaans jongeren bij ons in de buurt naar ons te kijken. En toen de man opstond en wegliep begonnen ze allemaal te klappen en te fluiten. Serieus IEDEREEN op Plaza Mayor keek onze kant op. En met dit mooie weer zijn dat bést wel veel mensen! Jeeetje, haha! Sindsdien ben ik een beetje bang voor oude mannen ;)Maargoed, het was wel grappig, haha!

Nou, dit was het wel weer! Ik ben ook weer erg benieuwd naar alle verhalen van jullie, dus tell me!

Besos en ik zal een beetje warmte julle kant opsturen! Xxx

  • 14 Maart 2009 - 20:03

    Jenny:

    Hallo liefe denise.

    Weer een leuk verhaal om
    te lezen.
    Je moet er alleen nog een aantal mooie foto,s op zetten die je al gemaakt heb van salamaca . Groetjes mam

  • 14 Maart 2009 - 20:03

    Miranda:

    Hoi dienie. Oeh ik ben de eerste, geinig. Zit met yannicks telefoon op internet. Hip he? Haha. Maar wat chill van 't weer daar zeg, jaloers! Haha en wat een geinig oud mannetje, ben benieuwd naar die foto! Nou have fun en ik spreek je wel weer op msn of skype, als die lt weer een keer doet kusjeskusjeskusjes

  • 15 Maart 2009 - 09:17

    Inge:

    haha lekker sjansen met 75+ers;) super grappig opaatje met die hippe zonnebril op:)discotheek met 7verdiepingen klinkt idd als een doolhof..maar goed dat jullie blond zijn..levert toch weer gratid drankjes op en een mega zelfvertrouwen haha! nog veel plz en succes met je 1e tt'en!

    besos..

  • 15 Maart 2009 - 11:44

    Marlon:

    Sjansen en dansen maar! ;)

    xxxxxxx

  • 16 Maart 2009 - 12:16

    Marlieke:

    Jaaaaaaaaaaa Denise, ik zie het aan hem!!! Haha, met je blonde haar ben je dus wel een attractie :) Nog 2,5 week!!
    Liefs uit het oosten!

  • 25 Maart 2009 - 18:25

    Myrna:

    Heee denise!!

    Oeee dus het warme weer komt eraan? :D lekkerlekker!!!
    Orejas?? Iewll..het klinkt al vies en helemaal na je uitleg hoe het eruit zag whahaha
    Maar verder vermaak je je prima zo te lezen!!!!
    Succes met je examen! Veel plezier nog!

    kuss Myr

    P.S. ik vind die man van de foto nou écht een type voor jou! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 24940

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: