Chill, chiller, chillst! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Chill, chiller, chillst! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Chill, chiller, chillst!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

15 Februari 2009 | Spanje, Salamanca

Chillen, dat is zo ongeveer het enige wat ik nog heb gedaan deze week! Héér-lijk natuurlijk, maar heel af en toe word ik er wel een beetje gek van en zou ik wel wat meer willen doen! Maargoed, ik zal niet klagen ;)

Vond het zondag eerst best wel raar toen Rosa weg was. Nu was ik echt helemaal alleen in Salamanca! Maar ik leer langzamerhand steeds meer mensen kennen! Ik ga steeds meer met m'n huisgenootjes om, wat erg gezellig is! Heb alleen niet echt contact met m'n Thaise huisgenootje.

Woensdagavond ben ik met Riham, Marokkaans meisje, naar een soort intercambio geweest. Hier waren allemaal internationale studenten, vooral veel uit Amerika, en je kon gezellig met elkaar kletsen. De ene avond wordt er Spaans gepraat, de andere avond Engels, zodat de buitenlanders beter Spaans leren en de mensen die al Spaans spreken beter Engels! Erg leerzaam dus, maar best lastig voor mij omdat ik met 3 talen tegelijk zit te worstelen. Maar ik leer en m'n Spaans zal, hopelijk, snel beter worden! Merk dat dat toch wel erg handig is als je hier woont en studeert, haha!

Diezelfde avond ben ik met Irma, meisje uit Nicaragua, mee uit geweest. Was erg gezellig, maar ik voelde me wel érg Nederlands én vooral blond, haha! Stond ik daar tussen allemaal mensen uit Nicaragua, Peru, Brazilië, Mexico en Colombia. Maar wel erg gezellig! Heb dus genoeg adresjes verzameld als ik ooit nog wil gaan reizen in Midden- en Zuid-Amerika ;) Ook hoorde ik eens een keer bij de langere mensen, wat ook best een aparte ervaring was! Een colombiaans meisje pakte mij telkens bij de handen, dan danste ze met me en riep ze: Holanda Holandaaa! Haha, erg grappig :D

Gisteravond met Riham en de andere mensen van de intercambio uit eten geweest. Althans, dat was het plan! We wilden pizza gaan eten, maar aangezien we wel met een érg grote groep waren (ongeveer 30 man) konden we nergens meer bij in. We hebben toen maar besloten om het mee te nemen en het bij En Vivo (soort sociëteit waar de intercambio's zijn) op te gaan eten. Ook prima, zolang ik maar wat kon eten. Ben toch nog niet helemaal gewend aan de Spaanse eettijden, dus had erg veel trek!
Daarna met z'n alleen een film gekeken in het Spaans. Gelukkig had ik 'm al een keer eerder gezien, dus ik snapte het verhaal wel! Riham en ik waren zo moe geworden door het kijken van de film, dat we maar naar huis zijn gegaan, haha.

Maargoed, nu even waarvoor ik hier eigenlijk ben: studeren! Maandagochtend ging ik met frisse moed naar de uni, wat gelukkig maar 5 minuutjes lopen is! Ik had alleen geen idee waar ik moest zijn, dus na een beetje rond te hebben gelopen, heb ik het maar gevraagd bij een soort van conciërge. Gelukkig snapten ze mijn gebrekkige Spaans een beetje en konden ze me verder helpen. Ik moest naar de International Coördinator, maar die was er helaas niet. Toen kreeg ik een hele envelop met informatie en ik werd naar het secretariaat gestuurd. Daar vertelden ze me dat ik maar 1 van de 5 vakken, die ik in Nederland gekozen had, kan gaan volgen. De rest werd óf dit semester niet aan geboden óf de leraar die het vak gaf was vertrokken! Balen dus! Toen werd ik weer verwezen naar de International Coördinator, maar die was er dus niet. Toen maar naar huis gegaan, want verder kon ik niet veel. Dinsdagochtend weer naar de universiteit in de hoop dat de International Coördinator er nu wel zou zijn. Wéér niet! Ze zou er donderdag tussen 10.00 en 12.00 weer zijn. Dat betekende dat ik van toen af aan eigenlijk niet zoveel kon doen dan wachten tot donderdag. Dit heb ik dan ook maar gedaan.
Gelukkig was ze er donderdag om 10.00 uur wel. Ze was erg aardig en wilde me graag verder helpen. Ze heeft me een rooster gegeven en ik mag nu alle vakken volgen die ik wil en volgende week moet ik een keuze maken en bij haar terugkomen.
Vrijdagochtend om 9.00 uur had ik dan m'n eerste college. Maar het zou Spanje niet zijn of het zou niet een keer later beginnen, haha! Maargoed, het vak ging over de productie van films. Op zich een leuk vak, maar ik begreep nog niet alles helemaal. Ook voelde ik me nog een beetje alleen tussen al die Spaanssprekende mensen. In de tweede pauze wel gesocialized met een Spaans meisje, dat was wel erg leuk! Ik dacht dat het college om 12 uur afgelopen was, maar de lerares blééf maar doorpraten! En toen er vervolgens ook nog een tweede bij kwam werd het alsmaar erger. Ze wilden allebei zo graag praten, waardoor ze elkaar meerdere keren onderbraken en elkaar soms zelfs tegenspraken. Maar dat was ook wel weer grappig! De eerste lerares sprak nog wel langzaam, dus die kon ik nog wel een beetje volgen. Maar de tweede ging echt als een razende tekeer, alsof ze de trein moest halen. Erg vermoeiend dus! Uiteindelijk was het college om 3 uur afgelopen, pff! Daarna doodop op bed geploft en even geslapen! Ben benieuwd hoe het aankomende week gaat met de colleges!

Aangezien ik deze week nog niet zoveel dingen te doen had, ben ik Salamanca maar eens gaan verkennen. Heb echt zoveel dingen gezien die ik afgelopen zomer nog niet had gezien ;) Salamanca is echt een mooie, oude stad. En voor de mensen die langskomen weet ik nu wel een mooi cultureel tripje door de stad :D

Het weer is hier trouwens ook héérlijk! De zon schijnt iedere dag al volop en je kunt echt merken dat het iedere dag een beetje warmer begint te worden. Heb vanmiddag zelfs de hele middag in m'n bikinitopje op het balkon gezeten, zo warm :D Maar 's avonds koelt het nog wel erg af.

Nou, dit was m'n verhaal weer. Hij is volgens mij best wel weer lang geworden. Dacht dat ik niet zoveel beleefd had, maar blijkbaar toch nog wel veel om te vermelden ;) Vind het trouwens ook erg leuk om op de hoogte te blijven van wat jullie daar in Nederland allemaal uitspoken :D

Kusjes vanuit een zonovergoten Salamanca ;)

  • 15 Februari 2009 - 17:26

    Gerbrich:

    Deniseeeeeeeeee!!!
    We hebben geboekt!! Helemaal leuk!! :) Heb er zin in!!
    Liefs!

    ps) Niet te bruin worden he, voordat wij er zijn.. Ik zie in het ziekenhuis geen zonlicht.. (al is dat er momenteel ook niet hier:()

  • 15 Februari 2009 - 17:45

    Bibi:

    Deeeeen! :D
    Wat een lang verhaal, leuk hoor!
    We nemen onze bikini zeker mee als mips en ik komen ;) Heb echt zin om de zon te zien.
    Hier sneeuwt het de hele tijd.
    Ohja moeten we nog een bruine boterham meenemen voor als we langskomen? Hihi!
    Ik spreek je :) Kusjessss

  • 15 Februari 2009 - 18:24

    Bianca:

    Holanda holandaaaa hahaha.. Erg leuk weer je verhaaltje! Hier liggen de straten alweer lekker vol sneeuw..Dus geniet er maar lekker van daar in je bikini!:D

    Dikke kussen!

  • 16 Februari 2009 - 11:55

    Marlon:

    Haha Dienie! Denise zou Denise niet zijn als ze niet zo snel mogelijk in haar bikini-top buiten zou gaan zitten :D Chill zeg! De sneeuw is hier overgegaan in regen, bah!

    Liefs


  • 16 Februari 2009 - 13:44

    Rineke:

    Pfff dit is echt niet eerlijk: chill, chiller, chillst en dan ook nog met je bikini in de zon kunnen liggen..:( Niet eerlijk! Haha maar klinkt echt goed allemaal! Chillse daar!;)
    Liefs

  • 17 Februari 2009 - 13:04

    Sarah:

    Heej Nies,
    wat lekker dat je even tijd had om Salamanca goed te verkennen! en dan ook nog met zulk chill weer!
    Tis hier heel vies weer maar kheb nu wel lekker vakantie dus ook even een chillweekje met een dagje Amsterdam met Vincent en in t weekend vier ik m'n verjaardag in Groningen:)
    Kben benieuwd naar je volgende verhalen(K)

  • 17 Februari 2009 - 13:14

    Erika:

    Hola Dennis:DDD
    Leukleuk om je belevenissen weer even te lezen:D Wow, dat het in Salamanca al zulk mooi weer is, relaxed:D Haha, lijkt me een bijzondere ervaring ja om eens een keer bij de langere mensen te horen;) Zal hier in Nederland niet snel gebeuren;) Gelukkig trouwens dat je wel al je vakken kunt volgen! Hopen dat niet alle docenten met zn 2en gaan lesgeven en dan door elkaar gaan praten;) Nou, veel succes met je colleges en alle andere dingen die je gaat doen! Ik hoop tot ziens in Salamanca:DDD Weet nog steeds niet wanneer ik roostervrij heb:( Maar, denk dat het wel gaat lukken!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24941

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: