Terug in het oude, vertrouwde Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Terug in het oude, vertrouwde Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Terug in het oude, vertrouwde Salamanca!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 Februari 2009 | Spanje, Salamanca

¡Hola a todos!

Ik ben veilig aangekomen in Salamanca! En ik vind het echt heerlijk om weer terug te zijn! Alles is nog zoals het afgelopen zomer ook was, het is alleen ietsiepietsie kouder ;)

Maargoed, laat ik vooraan beginnen!
Vrijdagochtend wel héél vroeg opgestaan en pap en mam hebben me naar het vliegveld in Düsseldorf gebracht. M'n koffer was 4 kilo te zwaar, dus moest bijbetalen! Daarna afscheid nemen van pap en mam, niet leuk natuurlijk! Maar over 11 weken zijn ze hier al weer, voor we het weten is het alweer zover :D Toen door de handbagagecontrole, wat niet helemaal soepeltjes verliep. De pot pindakaas mocht helaas niet mee :( Ja, heb verder alles van m'n voedselpakket wel meekregen! Thanks Rineke, Jolijn en Martin! De vlucht verliep goed! Het vliegtuig zat nog niet eens half vol, vét chill! Toen ik in de lucht zat de laatste cadeautjes uitgepakt, echt supersuperleuk! :D Nu kan ik m'n liever vriendinnetjes sowieso niet meer vergeten!
Om 9.00 uur al geland op Madrid en vervolgens een taxi genomen naar het Mirasierra Suites Hotel, waar Rosa stage loopt! Ik was er eerder dan verwacht, dus Rosa was niet erg makkelijk te bereiken, maar uiteindelijk kwam ze er aanlopen! Erg leuk om haar weer te zien natuurlijk :D Omdat Rosa nog de hele dag stage moest lopen, ben ik de stad in gegaan om treinkaartjes en een Spaans nummer te kopen en even te shoppen! Na een telefoontje van Rosa best vroeg terug gegaan naar het hotel, omdat ze om half 3 vrij was :D Jammer genoeg konden we pas om 20.00 uur met de trein, maar we hebben onze tijd niet onnuttig besteed! We hebben namelijk een ticket geboekt naar Marokko van 29 juni t/m 13 juli! Ik heb er echt nu al superveel zin in :D
's Avonds om 22.30 uur kwamen we aan in Salamanca. Hier stond mijn huisbaas en een huisgenootje op ons te wachten. M'n huisbaas bracht ons met de auto naar m'n appartement! We reden langs de faculteit waar ik morgen moet zijn, zodat ik dan niet meer hoef te zoeken! Het is echt dichtbij mijn appartement, echt chill! Ben benieuwd hoe mijn eerste weerk zal verlopen!
Na een lange reis doodmoe en met knallende hoofpijn aangekomen in mijn appartement! Het ziet er echt prima uit. Alles is best schoon en het is groot genoeg! Ik denk dat ik me hier wel thuis ga voelen! Omdat het al best laat was, zijn we maar meteen gaan slapen!

Gisterochtend eerst lekker uitgeslapen. Toen eerst maar boodschappen gedaan, aangezien ik hier nog niets heb! Daarna de stad in geweest om nog wat andere nuttige dingen te kopen en om te shoppen voor carnaval. We hebben echt een vét leuke outfit gescoord, maar dat zien jullie nog wel ;) Best vermoeiend, shoppen, dus daarna maar weer naar m'n kamer gegaan om even te chillen! Gisteravond uit eten geweest bij Erasmus, heerlijk! En weer sangría gedronken. Het is echt raar om terug te zijn. Het lijkt echt net of we niet weg zijn geweest. Alles is nog precies hetzelfde, behalve het weer dan! Daarna natuurlijk naar de Camelot geweest. De DJ herkende ons zelfs nog, haha :D Ook weer alle oude, vertrouwde nummers van afgelopen zomer gehoord! Hij had z'n cd wel ietsiepietsie aangepast, haha! Ook toen we de barman vroegen of hij ons nog herkende, kon hij het zich nog wel herinneren! Dus de eerste chupito was meteen al binnen ;) Omdat we al vroeg in de stad waren, het niet laat gemaakt! Alle kroegjes die we kenden hebben we gehad, echt leuk om te zien hoe alles nu is!

Vanochtend weer heerlijk uitgeslapen en lekker rustig aan gedaan! Vind het hier echt zo heerlijk chill, even lekker ontstressen! In Nederland heb je altijd dingen in je hoofd die je nog wilt doen, hier heb je dat niet, heerlijk!
Ik heb Rosa net weer op de trein naar Madrid gezet. Over 2 weekjes komt ze al terug! :D Nu zit ik dus écht helemaal alleen in Salamanca! Zal deze week even wat meer socializen met m'n huisgenootjes. Heb 1 van de 4 nog niet gezien. Het Thaise meisje is echt schattig. Volgens mij is ze heel rustig, want merk er niet zoveel van dat ze er is. Het Marokkaanse meisje heb ik al wel mee gepraat en volgens mij is het echt een leuk meisje! Zal d'r ook nog om reistips vragen voor aankomende zomer :D En 1 ander meisje heb ik even heel snel gezien, dus daar weet ik verder nog niet zoveel van. Ben benieuwd wie ik verder nog allemaal leer kennen deze week!
Ik heb geen idee hoe het precies zit met colleges en wanneer ik moet beginnen. Ga morgenvroeg maar even naar de faculteit om te informeren hoe alles precies gaat!

M'n adres is:
Denise Horsthuis
Avenida de los Maristas No 2, 6B
37007 Salamanca
En m'n telefoonnumer is:
0034686392471

Hoe gaat het in Nederland met jullie allemaal? Wat voor weer is het daar? Sneeuw, of heb ik dat nu helemaal mis?

Nou, ik ga nog even wat foto's ophangen in m'n kamer! We houden contact, spreek jullie allemaal snel weer!

Besos, xx

  • 08 Februari 2009 - 14:25

    Jenny:

    lieve denise.

    Wat leuk dat je weer een berichtje heb geplaats fijn om het te lezen.
    Inderdaad het is hier net heel hard gaan sneewen het is al bijna helemaal wit.
    Succes morgen op de universiteit.

    heel veel liefs mam

  • 08 Februari 2009 - 14:39

    Miranda:

    Joehoeee Dienieee!
    Leuk een verhaaltje van je te lezen, ik hoop dat ze elke keer zo lang worden! :D Gelukkig is je huis chill en schoooooon ;) Passen Bibs en ik allebei op je kamer? :P Want jaaaaaa, nu kan 't natuurlijk allemaal doorgaan. Misschien zelfs wel een week als 't een beetje meezit en als dat jou uitkomt uiteraard, hihi. Hier is nog geen sneeuwvlokje gevallen hoor, blauwe lucht is er zelfs. Nou ehhh ik mail je deze week wel een keertje en skypen natuurlijk :D
    Succes morgen! Kusjeskusjeskusjes

  • 08 Februari 2009 - 16:12

    Jose:

    mooi denise dat de reis goed verlopen is en veel succes groetjes uit De Lutte

  • 08 Februari 2009 - 20:36

    Erika:

    Heeeeeeeey Dennis:)
    Fijn dat je veilig en wel in Salamanca bent aangekomen:D Wat een flauwerds om moeilijk te doen over 4 kilo:$ Helemaal als het vliegtuig toch maar half vol zit, maja wat doe je eraan he;)! Toe maar, gelijk een ticket geboekt naar Marokko, super gaaf dat je daar heen gaat:)! Vet fijn dat Salamanca gelijk weer zo vertrouwd voelt! Je bent er uiteindelijk maar drie weekjes geweest en de dj en de barman herkennen je gewoon nog, feestgangertje haha;) Nou, veel succes morgen de 1e dag!!!
    Kusssjes

  • 08 Februari 2009 - 20:54

    Susanne:

    Liefste Dennis!
    Fijn dat je goed aangekomen bent en dat je kamer mooi is! Jammer dat de pindakaas niet mee mocht haha;) Leuk dat je ook al weer in de Camelot bent geweest! Het is wel echt vreemd hoor zonder jou hier in je kamer! Gelukkig kan ik over een half jaartje weer in jouw spiegel kijken;) Succes morgen met uitzoeken wanneer je moet beginnen en vooral weer veel plezier met alle feestjes:D!

    kuskus

  • 09 Februari 2009 - 08:26

    Jolijn:

    Ola!!

    Vet man..weer lekker op je plekje! En marokko nog wel..me jealous! Haha sorry dat ik te laat smste ;)! En jammer van de pindakaas, die zal ik wel proberen mee te smokkelen als ik kom! Heel veel plz!!

    Beso!

  • 09 Februari 2009 - 13:08

    Janneke:

    heeej dieniee!! leuk om te lezen je verhaal! gelukkig ben je goed overgekomen, is je huisje mooi en is het leuk om weer in salamanca te zijn! hoe was het op school dan vandaag en fijn dat je het cadeutje leuk vind!
    kusje jip

  • 09 Februari 2009 - 19:20

    Myrna:

    Denise!

    Gelukkig goed aangekomen!!:D
    Dus iedereen kent je nog? hihi goed bezig! ;)
    Ben benieuwd naar je carnaval outfit!:D
    Succes met de colleges!

    kus Myr

  • 13 Februari 2009 - 13:24

    Manon:

    Hoe is ie?
    Gister heb ik carnaval gevierd bij Wubbenhof, was supper.
    Succes daar !
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 24942

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: