Tweede week! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Tweede week! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Tweede week!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 September 2008 | Spanje, Salamanca

Buenos dias!
Ik zal weer eens iets van me laten horen! Ik heb het hier nog steeds supergoed naar m'n zin. Heb eigenlijk nu al geen zin om zaterdag naar huis te gaan en weer met het gewone Nederlandse leventje verder te gaan. Natuurlijk heb ik heel erg veel zin om jullie allemaal weer te zien, maar het is hier zo superchill. Leuke mensen, uitgaan, chillen op het zwembad, uit eten, zelf koken, shoppen en Spaans leren is ook leuk! Vind het eigenlijk helemaal niet erg om na het stappen en dus na een paar uur slaap naar de les te meoten. Ik ga er dan natuurlijk ook altijd naartoe. 's Avonds een vrouw, 's morgens een vrouw! Deze week moet ik hard studeren, want we hebben donderdag een toets. Ben echt heel benieuwd of ik die ga halen, aangezien het voor mij superveel is, omdat ik hiervoor nog geen Spaans gehad heb. Veel mensen waarbij ik nu in de klas zit, hebben ook Spaans op hun studie, maar zij gaan me straks helpen met leren.
Afgelopen weekend zijn we gewoon in Salamanca gebleven om lekker uit te rusten. Lekker naar het zwembad geweest en geshopt. Geen idee hoe ik alles mee naar huis ga nemen, maar ik denk dat ik maar heel veel lagen over elkaar aantrek. Aangezien het mooie weer daar voorbij is, toch? Hier is het nog steeds superlekker. De zon schijnt nog volop, met af en toe een wolkje. Zaterdag was het alleen best bewolkt, in tegenstelling tot Nederland, best vreemd!
Vanavond gaan we mee met de Tapastour van Mester. Weinig eten en veel sangria, dus ik denk dat ik voor die tijd thuis nog maar iets neem. Om 12uur is Fabian jarig, dus dat gaan we natuurlijk even vieren..
Verder was de afgelopen week niet erg veel anders dan de eerste week. Je doet niet veel verschillende dingen, maar toch vermaak ik me uitstekend!
Dit is denk ik mijn laatste bericht vanuit Salamanca. Zaterdagochtend vertrek ik om 7uur met de bus vanaf hier en als het goed is land ik rond 3 uur op Schiphol.
Ohja, 1 ding wil ik nog zeggen. Rosa en ik hebben echt een heel goede daad verricht afgelopen zaterdagochtend. Vrijdagavond gingen we met z'n allen stappen. Het was Ewouts laatste avond, hij zou de volgende ochtend om 6 uur 30, zoals hij het zelfs steeds zei, met de bus vertrekken. Hij ging niet al te vroeg naar huis, dus dat werd weinig slaap. Rosa en ik hadden het prima naar onze zin, en maakten er met ons 2en een kroegentocht van, haha. Zijn zo weggelopen bij de rest, OEPS! Aangezien het toch al best laat was, besloten we Ewout uit te gaan zwaaien. Toch maar eerst langs huis gegaan om wat dikkere kleding aan te trekken om vervolgens voor zijn huis te gaan zitten wachten. Het duurde alleen wel errug lang. Om 5 voor half 7 besloten we toch maar even te smsen. Geen reactie, dus bellen dan maar. Nog geen reactie, nog een keer bellen etc. etc. etc. Uiteindelijk nam iemand met een enorm slaaphoofd de telefoon op. Lag hij serieus nog in zijn bed. Wij de buschauffeur tegenhouden, hij wou al bijna wegrijden. Hij vond het ook niet erg grappig, dus wij nog een keer bellen dat hij echt op moest schieten. Uiteindelijk heeft hij de bus nog wel gered, DANKZIJ ons. Hebben we toch even wat goeds voor die jongen gedaan, haha..
Spaans mannen zijn trouwens niet leuk hier, ze zitten steeds aan je. Best vervelend op zich. Dan hou ik het toch liever bij de Nederlanders, hihi.
Nou, dit was het weer. Ik zie de meeste van jullie allemaal snel weer in Nederland!
Heel veel kusjes vanuit het warme Spanje!

  • 02 September 2008 - 12:19

    Chantal:

    hoiii!
    niet heel veel nieuws wat ik hier lees, had het meeste al gehoord, maat toch nog steeds superleuk :D en nederland is best leuk hoor! het feestleven kan niet altijd doorgaan ;) straks als je thuis komt zul je wel in een moeheidsdip komen haha, van al die weinige slaap :p 14 sept. sneakerz he dus dan moet je wel weer fit zijn! :D ik ben vandaag de 2e dag naar school geweest, wordt een heel druk half jaar, elke dag van 9 tot 5 naar school :( gelukkig heb ik wel een leuke projectgroep.. Ik kan zaterdag niet mee ophalen, maar ik zie je 's avonds dan wel, moet zondag helaas ook werken :( maar je kunt wel even langskomen dan, want de winkel is supermooi geworden! nou tot zaterdag :D xxx

  • 02 September 2008 - 13:11

    Marleen:

    Haa Deniesje!!
    Leuk verhaal weer :) jij zit nog gwoon lekker in het vakantiesfeertje, ik ben vandaag al weer helemaal chagerijnig omdat t allemaal niet wil op school :P Zou daar blijven als k jou was ;)
    wel gezellig dat je zaterdag terug komt! dan is t huis weer compleet!! :) Succes donderdag, geniet nog ff keihard van t laatste weekje en tot volgende week!!
    liefs van je homie ;)

  • 02 September 2008 - 14:21

    Jenny:

    hoi Denise

    Leuk dat je weer een berichtje hebt gezet.
    Iedereen kijk daar toch wel naar uit.
    Maar wij zijn wel bij om je zaterdag weer in je armen te kunnen sluiten, kan er echt naar uitzien .
    Heel veel groetjes en een dikke kus van je moeder.

  • 02 September 2008 - 19:34

    Jose:

    Een heel verhaal denise het klinkt erg gezellig. Als je de toets niet haalt komt dat omdat het te moeilijk is en niet van al dat feest vieren Veel succes en een goeie thuis reis hier gaat alles zijn gangetje.Goeie thuis reis

  • 03 September 2008 - 20:15

    Marlieke:

    Lieve schat! Echt leuk om nog even te lezen hoe het je bevalt. Heb zo'n zin om je weer te zien!! Tijd dat we weer eens lekker gaan bijkletsen. Als je je toets niet haalt, niet gevreesd :-) Ik breng je nog wel wat basiskennis Spaans bij!! Haha.. Een hele dikke kus en ik hoop je snel te knuffelen! Btw, ik heb dhr. G. Louter ontmoet, ken je die nog ;-).
    Doeeeg xx

  • 05 September 2008 - 14:09

    Hermine:

    Hallo Denise, en heb je de KOFFERS gepakt. Jammer dat het voorbij is, de toets was behoorlijk moeilijk hoorde ik van je zus.Je kunt nog verder oefenen in Argentina!!! Want volgens mij heb je nog lang niet genoeg van het reizen en avontuur. Doe maar mooi geniet ervan. Af en toe een inzamelaktie om wat centen binnen te halen, en dan weer ervan door.
    Hier zijn we druk met de verjaardagen, kom je zondag nog? Zal je neefje leuk vinden. Een goede en behouden reis, dat je weer veilig landt op Schiphol. Tot ziens Hermine xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 24937

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: