Eerste week! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

25 Augustus 2008 | Spanje, Salamanca

¡Holaa!
Que tal? Hier gaat het nog steeds prima! Heb het hier prima naar m´n zin en heb steeds niet zoveel tijd om een berichtje te plaatsen.. Iedere ochtend hebben we Spaanse les, van half 10 tot 1 uur. We zijn vorige week meteen begonnen in de tweede week, dus dat was soms best even lastig. We begonnen meteen met de toekomende tijd, terwijl we de tegenwoordige tijd niet eens hadden gehad. Het gaat echter steeds een heel klein stukje beter, maar een echt Spaans gesprek voeren lukt nog niet echt. Er zitten hier ook superveel Nederlanders, wat niet echt bevorderlijk is voor m´n Spaans, maar wat natuurlijk wel erg gezellig is. ´s Middags gaan we eigenlijk altijd naar het zwembad. Chillan, slapen en ook nog een beetje huiswerk maken, haha! Dan ff naar huis douchen en klaar maken voor de avond. Om 9 uur spreken we bijna altijd af om wat te gaan eten met z´n allen. het is er nog steeds niet van gekomen om zelf te komen, maar op de planning staat dat Jeroen en ik morgen een overheerlijke maaltijd gaan bereiden ;)
Het eten hier is ook niet altijd lekker trouwens. Het is wel te doen, maar toch anders dan bij ons. Pasta met een rood sausje, zonder groente bijvoobeeld. Beetje saai als je een heel groot bord vol krijgt. Maargoed, ik zal niet klagen ;)
Na het eten is het tijd om te stappen. We zijn iedere avond in de Camelot te vinden (gratis drank met de bonnetjes die je op school krijgt, IDEAAL!). Ze draaien hier alleen iedere avond precies dezelfde muziek (cd´s), beeeeetje jammer. Dus vaak gaan we daarna nog even naar de shotjesbar o.i.d. Na weinig slaap zitten we dan de volgende dag om half 10 weer vroijk in de les.
Afgelopen vrijdagavond hebben we heel wat mensen uitgezwaaid. Echt jammer dat er nu alweer zoveel mensen naar Nederland teruggaan. Er zijn vandaag alleen ook wel weer nieuwe mensen bijgekomen, gezellig!
Zaterdag en zondag hebben we met 5 Nederlanders een auto gehuurd en zijn we naar Portugal gereden. Gisteren heerlijk de hele dag aan het strand gelegen en zaterdagavond nog wezen stappen daar. Was echt een geslaagd weekend :D
Salamanca is trouwens een mooie, oude stad. In het centrum is de Plaza Mayor, waar we ´s avonds meestal afspreken. Hier zijn veel terrasjes waar je gezellig kunt zitten.
Ik heb het hier erg naar m´n zin, ik hou het hier nog wel twee weken vol denk ik ;)
Jullie reacties zijn weer erg leuk! Leuk om te lezen wat jullie allemaal zoal doen in Nederland :D
Ik ga zo ff naar huis om me klaar te maken voor het zwembad!
Kusjes vanuit het warme Salamanca!

• 25 Augustus 2008 - 12:10

Hola Denise!
    Que tal? Estoy bien :D hihi.. Pruebo escribir epanol pero no sabo mucho palabras en espanol.. (Ik hoop dat dit gramaticaal een beetje goed was.. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel )) Mucho suerte! Beso, Gerbrich

ps) Aqui es muy frio ahora :(

• 25 Augustus 2008 - 12:12

Gerbrich:

hahaha, volgens mij klopt er geen zak van...

• 25 Augustus 2008 - 12:14

Gerbrich:

hahaha, volgens mij klopt er geen zak van...

• 25 Augustus 2008 - 13:20

Jolijn:

Hola guapa ;)!

Klinkt erg relaxed allemaal, doe mij ook maar zo'n "cursus" haha!
    Trouwens wat geniaal dat je bonnetjes op school krijgt om gratis van te kunnen drinken!

Tot snel!

Kusjee

• 25 Augustus 2008 - 13:44

Jenny:

Hoi liefe Denise.

Leuk om weer een berichtje van je te ontvangen.
    Van af donderdag niets meer gehoord van jouw op de sms van vannacht na.
    Vond dat niet zo fijn maar goed zo zijn moeders, altijd bezorgt.
    Maar goed gister verjaardag gehad van ben en laura hebben wel buiten kunnen zitten.
    Maar het weer is hier denk niet meer zo warm als bij jouw dus geniet er maar van.
    Maar moet je nu dan deze week weer in week 1 beginnen of ga je nu gewoon door met waar je bent begonnen. Hopelijk krijg het nog een beetje onder knie dat je in februari er nog wat aan heb als het door gaat naar argentina gaat

Groetjes en liefs jenny

• 25 Augustus 2008 - 14:39

Rineke:

Pff ik ben wel een beetje jaloers op je hoor.. Eerst Thailand en nu dit! Ik wil ook aan het strand liggen!;) Veel plezier nog en succes met je Spaans!
    Liefs

• 25 Augustus 2008 - 17:11

Marleen:

Dennis!!! gewoon weer 3 weken vakantie!! ;) Die schooluren zijn ook niks :P Klinkt allemaal wel weer heeeel chill (h) Zo te horen komen er straks weer veel nieuwe gezichten over de vloer in grun :P
    Doe nog maar ff goed je best op school en veel plezier!!

• 25 Augustus 2008 - 17:11

Marleen:

Doe nog maar ff goed je best op school en veel plezier!!

• 26 Augustus 2008 - 21:51

Bram:

Hoi Denise!

Dat klinkt allemaal weer erg goed - je moet zelf cd's meenemen naar die tent, dan weten die Spanjaarden gelijk wat goede muziek is ;)

Op het moment dat jij weer terug in Nederland bent, ga ik bijna alweer naar Londen... Misschien zien we elkaar nog even.

Geniet in elk geval nog van Spanje, de mensen en het goede weer!

• 27 Augustus 2008 - 15:11

Chantal:

Denisieeee!
    jij partyhardy ;) je weet ook niet van ophouden he :p haha nee grapje :d goooed dat je het daar zo superleeuk hebt, na deze week nog maar 1 weekje en dan kom je alweer terug :D is het feesten afgelopen :p pfff zijn nu bezig met de ontgroening, trek het dit jaar niet zo goed, moeten zoooooooooveel wachten zitten nu straks ook alweer anderhalf uur te wachten tot we eindelijk weer wat mogen doen, maargoed ga morgen na die tijd lekker naar huis heen.. we hebben trouwens wel leuke dansjes, de nullen zijn helemaal enthousiast :d haha! vermaak je nog een weekje daar en tot dan :D gaan we ff wat leuks doen :D
    ciaoooo, xxx

• 27 Augustus 2008 - 18:49

Jose:

hoi het is mooi om te lezen dat je het daar naar je zin hebt maar je feest meer dan spaanseles. hier is iedereen weer na school rick helemaal blij met veel praktijklessen iris op saxion veel nieuwe vakken en tanja net terug van kamp. nog veel succes de laatste week denise en wel alle lessen volgen he.

groeten uit de lutte

• 01 September 2008 - 19:57

Lucie:

Hola Denise,
    Ik ga je in het vervolg zo maar begroeten. Is dit de officiele groet?
    Nog steeds mooi weer bij jou. Hier was het het afgelopen weekend goed heet weer, maar maandag 1 september is de temp weer helemaal ingezakt. Geniet daar in Spanje nog maar van het mooie weer.
    Jos en mijn vakantie zitten er alweer op. De woonkamer is nog niet eens af, maar we gaan gewoon in de avonduren verder. Geen tijd voor chillen. HiHi. Tuurlijk wel.
    ps. Hoe zijn de spaanse mannen?

Tot kijk,
    lucie