Aankomst Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Aankomst Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Aankomst Salamanca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 Augustus 2008 | Spanje, Salamanca

Buenos dias
Que tal? Hier gaat het prima! Ben gister veilig aangekomen.. Gisterochtend hebben pap en mam me naar Schiphol gebracht. Toen ik dan uiteindelijk afscheid moest nemen, vond ik het toch best wel raar. Dan sta je er toch ineens helemaal alleen voor. Gelukkig is alles wel helemaal goed gegaan. Op Madrid moest ik dik 4 uur wachten op het transfer naar Salamanca. Dan zit je daar bij de Terminal, waar ook allemaal mensen aankomen en andere mensen in de armen vliegen na hun vakantie of iets dergelijks. Dat vond ik iets minder leuk, aangezien ik helemaal alleen was.. Maar goed dat heb ik ook weer overleefd. Vanaf 4 uur zou de bus bij het vliegveld zijn om ons naar Salamanca te bregen. Dus ik liep naar buiten, maar wist niet zeker of ik wel bij de goede Terminal was. Er stonden nergens nummers. Moest bij de busparkeerplaats zijn en aangezien er allemaal bussen stonden, dacht ik dat ik wel goed was. Kwam ook nog twee andere meisjes tegen die ook niet wisten waar ze naartoe moesten, maar ze noemden een naam die ik niet kende. Na nog een aantal mensen gevraagd te hebben waar ik naartoe moest, kwam ik erachter dat ik de bus moest nemen naar Terminal 1. Ik was op dat moment bij Terminal 4. Ik alweer in de stress.. Bij Terminal 1 aangekomen wist ik ook niet waar ik naartoe moest. De buschauffeur gevraagd, maar die wist het ook niet. En ook bijna niemand spreekt hier Engels, erg frustrend! Uiteindelijk heb ik het gelukkig wel gevonden. Was er om kwart voor 5. Om 5 uur zou de bus vertrekken, dus was nog makkelijk op tijd, aangezien de bus uiteindelijk ook pas om kwart over 5 vertrok. Heel toevallig zaten de twee meisjes die ik eerder had ontmoet ook in de bus, ze had de verkeerde naam gezegd tegen mij. Verder helemaal geen Nederlanders ontmoet. Het waren voornamelijk Duitsers. Ook veel jonge mensen, een stuk jonger nog dan ik.. Ik had erge hoofdpijn, dus de bus van 2,5 uur vond ik niet zo prettig.
Aangekomen in Salamanca kwam er een man in de bus die van alles in het Spaans begon te roepen. Ik snapte er wederom geen hout van, erg fijn! Later begon hij allemaal namen op te noemen. Na een tijdje kwam ik erachter dat dit voor de mensen waren die in een gastgezin zaten, ik niet dus! Gelukkig kwam er toen een meisje aanlopen met een envelop voor mij, die ook bij mij in het appartement woont. Ze was heel aardig en samen zijn we naar het appartement gelopen.. Het zit 5 hoog en de lift is stuk: BALEN! Gelukkig kwam de vriend van het meisje naar beneden om ons te helpen om de koffer te tillen. Het is erg simpel allemaal, maar kan er wel 3 weken ' wonen' . Nadat ik m'n koffer uit had gepakt lekker vroeg gaan slapen. Was erg moe van de reis en had nog steeds hoofdpijn.
Vanmorgen moest ik om 8 uur op school zijn voor de test. Ik kon de ingang van het gebouw eerst niet vinden, maar wist zeker dat ik op de goede plek was, de straatnamen klopten namelijk precies! Ik een man gevraagd, maar NATUURLIJK sprak ook hij alleen maar Spaans. Het is nog wel echt een struikelblok dat ik dit nog niet kan.. Na een rondje te hebben gelopen om het gebouw vond ik de ingang. Bleek dat ik er al 2 keer langs was gelopen en het gewoon niet had gezien. BLOND, hihi! Ik hoefde alleen m'n gegevens maar in te vullen en de test niet te maken omdat ik toch nog geen woord Spaans kon. Toen maar een uur op internet geprobeerd hier een bericht te zetten. Dit wou niet echt lukken. Zit hier nu ook alweer een hele tijd, en nu lukt het me eindelijk! Om half 10 begon de les. Gelukkig waren er meer Nederlanders! Er bleken zelfs 9 Nederlanders te zijn en 2 (typische) Engelsen. Eerst had ik een grammaticales. De vrouw ratelde maar door in het Spaans, maar ik kon het nog wel een heeeel klein beetje volgen.. Maar ik ben niet de enige. We helpen elkaar gewoon. Na 10 minuten pauze nog een andere les gehad, waarin we vooral veel woordjes leerden. Alles gaat door middel van uitbeelden. Het wordt gewoon spaans-spaans gegevens! Ik zou zelf nog niet echt spaans kunnen praten, maar ik volg het al wel een beetje! Vind het al best knap van mezelf. Om 13.00 uur hadden we vrij. Samen met Marjolijne, Jeroen en Rikkert even geshopt, voor de jongens. Niets gekocht, aangezien de maten hier iets kleiner uitvallen ;) Daarna even snel naar het appartement gegaan om de zware woordenboeken etc. uit m'n tas te gooien. Om 4 uur weer afgesproken bij de school voor een rondleiding. Na 10 minuten waren we de rest van de groep echter al kwijt, waardoor we zelf maar een kleine tour door de stad hebben gemaakt! Het is een oude stad, erg mooi! We zijn even in de kathedraal geweest en hebben de oude universiteit gezien. Daarna lekker even op een terrasje gezeten. Het weer is hier echt super overigens. Lekker warm en het zonnetje schijnt de hele dag. Alleen 's ochtends is het best wel fris en 's avonds moet het ook erg afkoelen, maar dat moet ik nog meemaken.. Straks gaan we met de groep Nederlanders uit eten. Ik denk dat ik nog maar eerst even langs de supermarkt ga om een ontbijtje te kopen voor morgen. Heb nog steeds niets in huis. Het is hier namelijk siesta 's middags, waardoor alle winkels dicht zitten, ook de supermarkt. Erg vervelend!
Ik hoop dat ik hier snel weer een berichtje kan plaatsen en jullie op de hoogte kan houden van m'n belevenissen!
Kusjes

  • 18 Augustus 2008 - 18:26

    Lars En Chantal:

    hoii denisee!
    wat leuk dat je zo'n lang berichtje hebt geplaatst! alhoewel we het meeste al hadden gehoord ;) gelukkig zijn er nog een paar nederlanders, mama was al bang toen je net niet terugbelde en smste, haha.. maar je bent je alweer aan het vermaken! we hebben ook nog even cadeautjes voor pap's verjaardag gehaald, een muis, dezelfde als die van mij in het wit en een pen die tevens een usb is, vond dat wel toepasselijk bij papa en dan raken we m niet zo snel kwijt :p haha. nou heel veel plezier nog! wij gaan mama helpen met oberen bij pap's verjaardag :p tot gauwwwww! :D
    kusjes!

  • 18 Augustus 2008 - 19:51

    Marlieke:

    Querida Denise.. Espero que todo va bien ahora! Te echo de menos.. :P Wie weet kun je dit dus al lezen, haha! Wel goed dat je je blog zo braaf bijhoudt :) Onthoud alles goed over Salamanca, want ik ben erg benieuwd. En maak je maar niet druk om die Spanjaarden; het is waar dat niemand Engels spreekt, maar je leert t beste Spaans door het telkens om je heen te horen! Succes meis, ik verheug me op een wijntje over 2 weken!
    Besos y un abrazo!
    xx

  • 18 Augustus 2008 - 20:18

    Gerbrich:

    Guapa!!!
    (jaja, ik heb ook iets onthouden van mn spaanse lessen op de middelbare school..) Wat ben je alweer snel naar het volgende oord vertrokken zeg!! :D Wel heel gaaf!! En zoals Marlieke zei, het is echt goed dat je alleen maar spaans om je heen hoort, want dan leer je het super snel/goed!! Wel fijn dat er toch wat Nederlanders zijn, zodat je onze taal niet vergeet ;)
    Meid, succes en veel plezier! Als je terug bent gaan we weer daten met de (sj)appies!!
    Liefs, Gerbrich

  • 18 Augustus 2008 - 20:37

    Bibi:

    Hoi Denise :D
    Leuk hoor om je berichtjes nu te lezen! Wel spannend helemaal alleen lijkt me..maar je kunt dat natuurlijk wel! Fijn dat je al mensen hebt ontmoet, alleen zo blijf je wel telkens Nederlands praten: dat is niet de bedoeling ;)
    En mis je mij al na die 3 weken Thailand? Hihi grapje ;)
    Als je terug bent wil ik al je foto's zien en al je verhalen horen en uitgaan in Groningen natuurlijk :D
    Heeeeel veel plezier nog en succes met de Spaanse lessen (zijn de mensen daar ook zo vriendelijk als in Thailand?)!
    Zoentjes

  • 19 Augustus 2008 - 09:56

    Jenny:

    hoi denise.

    Ik heb je bericht vanmorgen nog eens een keer goed gelezen.Gisteravond wel gelezen maar kon me er niet zo in verdiepen omdat de visite binnen kwam voor papa's verjaardag . Maar fijn dat je al heel wat mensen heb leren kennen. En hopen dat je al snel heel wat spaans leert dat je de mensen daar ook wat beter kunt begrijpen. De verjaardag was gezellig alleen oma had een beetje pech ze is gevallen over het vloerkleed. Maar gelukkig heeft ze zich niet bezeerd. Het glas rode wijn van john viel om en nu is het vloerkleed rood. Maar ja daar is niets aan de doen er komt wel een nieuwe voor terug beter dan dat oma wat had gebroken of zo. Ik zal je een beetje op de hoogte houden van de gebeurtenissen hier. Heel veel groetjes en kus van de moeder.

  • 19 Augustus 2008 - 11:27

    Gerrie:

    Hee denise! Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Maandag vertrekken inge juul en ik al naar costa rica, kunnen ook wij ons spaans gaan oefenen ;). Succes nog daar en heel veel plezier natuurlijk!
    liefs Gerrie

  • 19 Augustus 2008 - 16:48

    Susanne:

    Dennisje!

    Leuk zo'n lang verhaal, ben weer helemaal op de hoogte nu:D Vervelend dat het begin een beetje rot ging op het vliegveld, maar gelukkig is t allemaal goedgekomen! Gezellig dat er nog meer Nederlanders zijn:) hoorde net bij je thuis (met de sleutel terugbrengen;)) dat je alleen blijft in je kamer, wel fijn of niet!
    Dennis nog heeeel veel plezier, goed Spaans leren, en geniet van t zonnetje:D
    kus

  • 20 Augustus 2008 - 10:48

    Hermine:

    Denise wij wensen je daar heel veel succes toe.Alleen reizen is best wel spannend. Maar gelukkig heb je internet en kun jij je verhaal kwijt.Schrijf je al je irritaties weg,lucht weer op.Hier regent het soms met bakken uit de lucht. De kids hebben hun eerste schooldag alweer gehad. Nu boeken kaften, is voor Ruben nog wel een moeilijk karwei. Het kaftpapier zit er veel te strak om heen. Alle begin is moeilijk.Laura gaat liever winkelen en uitslapen dan naar school.Ze is zich nu aan het voorbereiden voor haar verjaardag.En ik ga de boodschappen halen voor verjaardagen van Laura en Ben.Je hoort nog weer van mij groetjes Hermine.


  • 20 Augustus 2008 - 20:31

    Marije:

    Hoii denise,

    zo een heel verhaal! maar fijn dat je toch zo heel bent aan gekomen en het nu wel aardig naar je zin hebt:D
    Ik hoop dat je het spaans snel onder de knie hebt!:D En je daar nog een leuke tijd tegemoet gaat!

    Heel veel succes daar!
    Ben vandaag ook aan de opleiding begonnen en heb een engelse mentor en zelf kan geen woord engels hihi:$
    Maar kon het aardig volgen!

    Ik hoop dat er snel weer een bericht op de site komt!

    kusjee Marije

  • 21 Augustus 2008 - 16:35

    Manon:

    Hoi Denise!
    Wat een verhaal zeg !
    Ik wens je nog heel veel plezier daar in spanje ?
    Groetjes My

  • 23 Augustus 2008 - 17:44

    Bert:

    Ik vind dat het tijd wordt dat je weer eens wat vertelt over je belevenissen, het is alweer bijna een week geleden dat je vertrokken bent.
    Hoe is het eten, hoe is het weer, ben je veel tijd "kwijt"
    met studeren??
    Love daddy.

  • 24 Augustus 2008 - 16:02

    Lucie:

    hoi Denise.
    Eindelijk tijd gevonden om je laaannngge bericht te lezen. Jos en ik hebben nu vakantie maar hebben er een verbouw woonkamer vakantie van gemaakt. Wij hebben het plafond en de schouw eruit gehaald. Radboud heeft met de schouw slopen geholpen. Deze week gaan we bezig met opbouwen en hopen eind deze week de woonkamer weer toonbaar te hebben. Kom maar een keer kijken als je weer in Nederland bent.
    Vandaag, zondag, nog bij oma geweest koffiedrinken. Ze heeft geen gevolgen ondervonden van haar val.

    Ik hoop dat je ondertussen al veel spaans hebt geleerd, zodat je je in de supermarkt ook verstaanbaar kunt maken. Veel plezier nog en ik lees je berichtjes wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 24940

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: