Studeren, bezoek en Cantabria! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu Studeren, bezoek en Cantabria! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Denise Horsthuis - WaarBenJij.nu

Studeren, bezoek en Cantabria!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Denise

31 Mei 2009 | Spanje, Salamanca

Jemig, het is alweer een hele tijd geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Hoog tijd dus!

Na een week leren in het park in de zon en een week écht hard studeren in de bieb had ik m'n eerste tentamen. Ik heb er wel een goed gevoel over maar dit durf ik nog niet te hard te roepen. Deze week kan ik op school de resultaten op halen, dus dat horen jullie de volgende keer! De andere 2 vakken die ik heb gevolgd, en waar ik geen tentamen in hoefde te doen, heb ik allebei met een 7 gehaald! Erg blij dus :D De helft van de punten zijn al binnen!

Tussendoor is Rosa ook nog een weekend langsgeweest. We hebben nog wat cultuur opgeschoven en hebben heerlijk van de zon genoten in het park. Ook Saskia, een meisje die we van afgelopen zomer van onze talencursus hier kennen, was een weekend overgekomen. Erg leuk om weer verhalen van afgelopen zomer op te halen en weer heerlijk te stappen!

Twee weken geleden kwamen Bianca en Marleen mij voor een hele week opzoeken! Weer súperleuk om vriendinnetjes uit Nederland om me heen te hebben en uren bij te kletsen! Natuurlijk het gebruikelijke culturele rondje door Salamanca gemaakt en geshopt. Ook veel tapas gegeten en op het terras gezeten! Het was héérlijk weer, dus lekker een aantal dagen in het park doorgebracht. En wezen stappen tot in de late uurtjes, of course! Helaas is Bianca's telefoon gestolen en moesten we vrijdag naar het politiebureau om aangifte te doen. Wat een gezellig boel daar. De politie-agenten zaten lekker met elkaar te auwehoeren en we hadden behoorlijk wat sjans. Ik moest m'n nummer opgeven voor als de telefoon gevonden zou worden en daar moest natuurlijk gebruik van gemaakt worden. We waren nog niet eens een uur weg bij het politiebureau of ik kreeg al een smsje of we die avond wat af zouden spreken. Jeetje, dit zou in Nederland dus écht niet kunnen! Zaterdag Bianca en Marleen weer op de bus naar Madrid gezet en toen was ik weer alleen! Ik vond het echt super tof dat jullie er waren, lieve schatten! Thanks :D Had jullie best nog wat langer hier willen hebben!

Donderdags had ik trouwens ook nog m'n laatste tentamen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Er waren 5 open vragen en 2 daarvan waren: 'Wat vond je van het vak?' en 'Wat vond je van de opdrachten die je moest maken?' Hmm oké, voor mij niet bepaald een tentamenvraag maargoed! De andere 3 vragen gingen trouwens wel echt inhoudelijk over de stof. Ze waren alleen niet specifiek, zoals ik dat gewend ben. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten!

Vorige week zaterdagavond kwam Mariola ineens met het geweldige idee om een weekje naar Cantabria, in het noorden van Spanje, te gaan! Zo gezegd, zo gedaan: maandagochtend om 8.00 uur vertrok onze bus naar Santander. Na een lange reis Santander bekeken. Erg mooi, vooral de stranden! We hebben een boottochtje gemaakt en hebben een soort paleis op een berg bezocht.
Daarna met de bus naar Laredo gegaan, waar de moeder van een huisgenoot van Mariola ons op zou halen. We mochten namelijk een weekje bij haar logeren. Echt leuk om een weekje bij een echte Spaanse familie te wonen. Een week Spaans praten, het écht Spaanse eten proeven, Spaanse drankjes proberen en meedoen met die toch best heerlijke mañana-cultuur! Echt zo lief en gastvrij waren die mensen, ze wilden alles voor ons doen. Iedere dag kookten ze voor ons, ze namen ons mee uit eten en ze brachten ons overal naartoe, waar we maar wilden. Geweldig!

Dinsdag zijn we naar Bilbao geweest. Mooie stad met veel mooie straten! We zijn in het Guggenheim museum geweest en hebben het oude deel van de stad bezichtigd. Daarna teruggegaan me de bus naar Castro, waar we anchoas (ansjovis) hebben gegeten met Reyes ('onze moeder') en wat collega's van haar: erg lekker!
's Avonds hebben we een drankje gedronken met de politieman/jongen (ja, die uit Salamanca)! Heel toevallig was hij in Santander en ze kwamen ons een avondje opzoeken. Wat een toeval dat ik hem hier weer tegenkom!

Woensdag hebben we een lange strandwandeling gemaakt over het strand van Laredo en daarna zijn we met de boot naar Santoña gevaren. Hier hebben we een berg beklommen. Het was heerlijk weer, dus we hebben 2 uur lang in de zon op een ruïne op de berg gelegen met een adembenemend mooi uitzicht, wauw! Het is hier ook allemaal súpergroen, heel anders dan in Salamanca! Zo intens die kleuren, prachtig!

Ik besef nu echt wat een geluk ik heb dat ik hier nu ben en dat ik dit allemaal kan doen, wát een leven: héér-lijk! Ik ga er nog maar even volop van genieten!

Donderdag zijn we naar het strand van Liendo geweest en daarna zijn we met Reyes naar Laredo gereden om daar samen met haar paëlla te eten! Wijntje erbij natuurlijk, zoals iedere avond! En we hebben nog wat andere alcoholische versnaperingen geprobeerd. Jeetje, wat kunnen die mensen hier drinken zeg! En dat terwijl ze daarna vrolijk naar huis rijden!
Na het eten doorgereden naar Santander. Na wat mooie stranden met helderblauw water en hoge rotsen te hebben bekeken naar 'oma' gegaan. Hier hebben we de laatste nacht geslapen, omdat we de volgende ochtend al vroeg met de bus terug naar Salamanca gingen.
Natuurlijk had 'oma' ook nog eten voor ons gemaakt. Ze vond het helemaal leuk dat wij er waren dus ze bleef ons maar dingen aanbieden. Heel lief, maar ik kon écht niet meer! Dat snappen ze natuurlijk niet na één keer, dus ik zei maar de hele tijd: 'quiero, pero no puedo más' (ik wil wel, maar ik kán niet meer). Zo lief dat iedereen voor ons was, echt zo leuk!

Terug in Salamanca kwam Rosa 's avonds alweer! We zijn het weekend heerlijk wezen stappen en overdag hebben we genoten van de zon in het park. Het is hier nu écht warm en ik mis de zee echt! Zelfs het zwembad is nog niet open, hoe verzinnen ze het! Maargoed, dan maar iedere dag naar het park! Ik mag ook niet klagen ;)

Hoe gaat het in Nederland verder? Hebben jullie ook al bijna vakantie? En het weer is daar ook best mooi hoorde ik? Gelukkig maar!

Nou, ik ga zo de zon nog even opzoeken denk ik! Tot de volgende keer! Muuuchos besos!


  • 31 Mei 2009 - 15:07

    Marlieke:

    Leuk verhaal Denise!! Ik ben wel een beetje jaloers op je.. Cantabria ontbreekt bij mij nog ;) Maar jou staat ook nog een héél mooi reisje te wachten.. bofkont! Hoop je snel weer te spreken meis, ga maar lekker van de zon genieten!
    Liefs uit het oosten xx

  • 31 Mei 2009 - 19:52

    Jenny:

    Leuk om je verhaal te lezen,ondanks dat ik het meeste wel al van je hoord heb.
    Maar geniet nog maar even voor het harde werken en leren weer begint

    liefs mam

  • 01 Juni 2009 - 07:22

    Rosa:

    Chica, ik heb weer genoten afgelopen weekend! Wat een heerlijk leventje hebben wij!
    Over 3 weekjes zitten we in Malaga, kan niet wachten :D!
    Hasta Pronto!
    Besos

  • 01 Juni 2009 - 08:27

    Rineke:

    Jeeeetje wat klinkt dat goed zeg! Wordt er wel een beetje jaloers van, helemaal omdat Stefan net een weekje op Borneo is geweest en ook alleen maar mooie vakantie verhalen heeft:( Dan is het nóg moeilijker om aan je scriptie te beginnen terwijl het buiten super lekker weer is!;) Haha nee maar zoals je zelf ook zegt: ga er nog maar even volop van genieten!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Denise

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 24888

Voorgaande reizen:

06 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Studiereis

Landen bezocht: